[P3Dv4/5] Leonardo Fly The Mad Dog X

  • Hab TrueGlass und Real Light beides deaktiviert, 2048er Texturen, und durchgehend gute Frames und Ladezeiten.

    Lg Philipp


    amazing-airbus-a320-c9ai2z.jpg


    "Wahrscheinlich ist mir da auf FL170 nen Komodowaran oder sowas ins Triebwerk geflogen, keine Ahnung." Matthias D., Ornithologe

    • Offizieller Beitrag

    Ich hab mit dieser Maschine, seit ich die TrueLights abgeschaltet habe, nicht unter 34 Frames....Wie zur Hölle machen die das bei Leonardo????

    Die Performance ist, als ob die Maschine/das Addon im Sim nicht existieren würde und ich einen nackten P3D ansehe. Sensationell!

    Oh my God the hype is real....

    Nicht mal A2A schafft so gute Frames....



    LeMaestro Wo gibt's denn das weiße DAT-Repaint?

  • Unter anderem...


    The differences between MD-82 and MD-88 are:

    MD-88 has improved cockpit with EFIS, a choice with reference systems, with an inertial reference system as standard fitting and optional attitude-heading equipment, optional second flight management system computer, light emitting diode dot matrix electronic engine and system displays, a Honeywell windshear computer and provision for an optional traffic-alert and collision avoidance system were also be included


    MD-88 interiors were improved with 12% increase in overhead baggage space and stowage compartment lights that come on when the door opens, as well as new video system featuring drop-down liquid crystal display monitors above


    MD-88 uses more composite materials in its airframe


    MD-88 uses the JT8D-219 or -217C (incorporates -219 performance improvements) engines, which are rated at 21,000lb (93.4kN) and MD-82 uses the JT8D-217 engines, which are rated at 20,000lb (88.8kN), but many airlines have converted the engines of their MD-82s to -217A/C or even -219


    MD-88 has a heavier MTOW of 160,000lb (72,576kg), which is the same as in MD-83, in MD-82 the MTOW is 149,500lb (67,813kg)

    Lg Philipp


    amazing-airbus-a320-c9ai2z.jpg


    "Wahrscheinlich ist mir da auf FL170 nen Komodowaran oder sowas ins Triebwerk geflogen, keine Ahnung." Matthias D., Ornithologe

  • LH bietet eine Public / Open Beta an. Mehr Infos im Forum: http://www.flythemaddog.com/forum/index.php?showforum=32


    CHANGELOG 1.2b254

    *FIXES*

    – (AS WXRadar) wrong range on ND CM2 WX image when both ND ON.

    – (AS WXRadar) no radar image for range 80 or greater.

    – (CDU Remote) CDU 2 not working with CDU Remote interface.

    – (FDE) fine tuning of ground effect and idle taxi power.

    – (FDE) contact points tweak.

    – (FMS) ETA differences between leg page and prog page (EN ROUTE WPT).

    – (FMS) display of dntrk on ND when not intercepting leg.

    – (FMS) missing ‘NOT IN DATABASE’ message when LSKeing non-existing airway.

    – (FMS) pressing ‘ERASE’ after changing crz alt would not undo the change.

    – (FMS) wrong fix altitude calculation for certain descent/approaches.

    – (Load manager) conflict of RealLight setting and FS2Crew setting.

    – (Load manager) wrong calculation of TOI for limited wing fuel schedule.

    – (Panel) TrueGlass disabled when RealLight disabled.

    – (Panel) blurry breakers texture (panel behind CM1).

    – (Panel) missing breakers flood light.

    – (Panel) missing vc light .fx file in FSX installer.

    – (Panel) wrong QNH in speed chart.

    – (Panel) incomplete aircraft registration text in speed chart.

    – (Views) external wing view with vc in wide mode.

    *NEW*

    – (FMS) separated transition altitude/transition level.

    – (FMS) support for reading airport-based transition altitude/level from Navigraph Airac.

    – (FMS) LSKeing dntrk info (FIX page) will copy on scratchpad user wpt data.

    – (FMS) second FIX page.

    – (FMS) when configuring aircraft ‘Ready to Fly’ from ‘add-on menu’, route and data are not reset.

    – (Load manager) Load/Save setup and configuration file.

    – (Load manager) Load manager checks online for new versions (manual download and install).


  • Hi Stefan,


    ich finde dort im Forum keinen Installer 1.2b254. Nur den neuesten, offziellen 1.1.0. Hast du einen Link für den Installer? In deinem Link geht nur ein Link für einen fehlenden Effekt in 32bit auf.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Noch eine Frage: ich habe mich vor ca. 15 min. dort im Forum registriert. Gibt es hier eine Sperrzeit, bis man freigeschaltet wird um zu posten?


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Ich habe mich so registriert wie im Loadmanager bei Registrierung. Beim Kauf hatte ich allerdings tatsächlich eine andere Emailadresse verwendet. Aber entscheidend sollte halt die verwendete im Loadmanager sein; die ist ja auch validiert worden. Merkwürdigerweise kann ich z.B. das angebotene Texturfix dort herunterladen. Ist denn die openbetadatei überhaupt irgendwo zu sehen; vielleicht bin ich ja auch gar nicht voll freigeschaltet? Ich kann nicht mal 'nem Mod eine PM senden, selbst das ist mir nicht erlaubt:(.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Hi Stefan,


    ich finde dort im Forum keinen Installer 1.2b254. Nur den neuesten, offziellen 1.1.0. Hast du einen Link für den Installer? In deinem Link geht nur ein Link für einen fehlenden Effekt in 32bit auf.


    mfg Kai


    Hi Kai,


    dauert jetzt wohl auch noch:


    Sorry guys but we have to delay the open beta release, found some issues that need to be fixed.

  • Alles klar, danke Stefan.


    Hatte auch ein Ticket an den Leonardo-Support geschrieben; jetzt klappts auch mit dem Forum.


    Ich muss schon sagen, es ist einfach super, was die Jungs drauf haben und abliefern. Muss vielleicht am Fluggerät liegen: TFDI (die auch so eine Art "Maddog", die 717 herausgebracht haben ^^) pflegen ja auch das Konzept open beta. Ich finde das super und bin, gerade mit diesen vielen kleinen Steps zur Verbesserung sehr zufrieden.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Cool, türkies werde ich mir mal anschauen. Danke schön!


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS