Aerosoft Crj release am 16.03.2021

  • Richtig, die Kontrolle der Spannung vom DC Netz (Main Batt und APU Batt) sichert den Ladezustand der Batterien ab, bei Unterladungen werden diese, wenn ich nicht falsch liege gewechselt.

    Der Prüfpunkt, den du genannt hast, kontrolliert dann die externe Versorgung über GND Power oder APU (ggf. erst dabei zugeschaltet), somit auch über die AC Synoptic Page die Spannungen und Frequenzen im AC Netz und die Speisung des DC Netzes über die TRU´s (DC Synoptic Page)

  • V1.0.0.1 update 1

    - Exterior lights reworked (volumetric effects)

    - Nav-to-Nav Transfer should now switch to nav source VOR/LOC if just one NAV is tuned to an ILS

    - Magnetic to true course correction for localizers

    - Added function to delete constraints on the LEGS page

    - Added IBEX livery

    - Custom glide slope hold function

    - GLD system now includes spoiler extension on RTO

    - Further improvements on throttle control

    - Flight model update for spoiler effects

    - Fixed IAS/Mach pushbutton not working on the ground

    - Increased "green range" for aileron and rudder trim indication on ED2

    - Aileron trim now showing properly when between 40 degrees and sim limit

    - Fixed missing "A" in HPA in PFD baro indication

    - Fixed a CTD when entering a custom waypoint into and empty ALTN FPLN

    - Fixed an endless loop (CTD in MSFS) that could occur when calculating a 180 degree DME Arc or Rad Fix leg

    - Fixed a double Lbs to KG conversion on the EFB ZFW page

    - Improved throttle control (less N1 drops)

    - Fixed COM frequency swap

    - Fixed selecting COM frequency into scratchpad on FMS radio page

    - Fixed flickering RAM AIR OPEN light

    - Fixed mouse wheel direction of HOT/COLD switches

    - Removed "roll over" effect from the fuel panel mode knob

    - Fixed HGS no longer drawing when unpowered

    - PA/CHIME/CALL/EMER animations fixed

    - Fixed Yoke trim switches

    - Fixed ISI glideslope indication only half of that in the PFD

    - Fixed COM frequency display on RADIO page

    - Added page index and count to RADIO page

    - Fixed ZFW data entry limitation

    - Added colored background for active EFB data entry fields

    - Added "Parking Brake set" as condition for state changes

    - Fixed flight spoiler CAS message

    - Fixed "FlightDeck Sounds" EFB setting not saved

    - Several fixes to avoid CTDs when selecting arrival without having a departure airport set

    - Fixed ZFW direct entries on loadsheet

    - Limited ZFW direct entry to the range from MZFW and MTOW

    - Fixed a bug which could lead to negative passenger weights

    - Refuel Panel stops fueling when parking brake is not set (plus fault light is ON, when attempted)

    - Added visual mouse click feedback to EFB

    - Reworked colors in EFB

    - Several sound volume changes in MSFS

    - Fixed APU door opening only 25%

    - Fixed yoke stabilizer trim switches


    ---------------------------------------

    Gruss Reinhard,
    zu Hause in Sichtweite zum Airport EDDP


    Condor-VA Mitglied CFG144
    123919.png

  • Habe ich gemacht, auch mit länger gedrückt halten tut sich da nichts. Ein Neuladen des Fliegers hilft dann zwar auch, aber ist nicht wirklich zielführend.


    Es könnte mit den messages zusammenhängen: wenn ich auf MSG gehe, tauchen ein paar Zeilen unbekannter messages auf; das werden meine Bedienfehler sein. Aber auch das bekomme ich nicht gecleared.


    mfg Kai