Beiträge von LeMaestro

    Topbonus ist nun auch insolvent.

    Zitat von Handelsblatt

    Auch Meilenprogramm von Air Berlin ist insolvent

    Nach der Pleite von Air Berlin hat auch das Vielfliegerprogramm der Fluggesellschaft einen Insolvenzantrag gestellt. Kunden von Topbonus konnten ihre gesammelten Meilen schon seit Tagen nicht mehr einlösen.

    http://www.handelsblatt.com/unternehmen/ha…social=facebook


    Mittlerweile dürften sich LH / EW alleine durch die Ticketverkäufe auf den Rennstrecken, eine goldige Nase verdienen: So kann man bei Air Berlin noch kurzfristig die Strecke CGN-TXL für 60 Euro buchen. EW verlangt für den gleichen Tag (und Uhrzeit) knapp 240 Euro. So kann man sich den möglichen Kauf von AB natürlich auch finanzieren ;).

    Rom ist für v4 verfügbar:

    http://secure.simmarket.com/aerosoft-mega-…(de_9691).phtml

    Und Friedrichshafen gibt es nun als "Pro"-Version:

    http://www.aerosoft.com/en/fsxp3d/news…for-prepar3d-v4

    he airport Friedrichshafen is now "ready for departure" in Prepar3D V4. In good tradition, the award winning German Airports and Peter Hiermeier team provide this scenery of Friedrichshafen in a stunning quality. Owners of Friedrichshafen X are eligible for a discounted upgrade price of 3.99€ when purchasing German Airports - Friedrichshafen professional.

    New in the P3D V4 Version:

    • All code (BLGs) compiled with P3D V4 SDK, using new material options and being performance optimised to the new engine
    • All objects optimised for new shadow technology
    • Ground layout including detailed aerial image following P3DV4 SDK
    • Automatic seasonal changes of relevant 3D objects based on V4 scripting variables, also for snowfall outside winter season
    • New, individual ground adaptations to prevent steps at airport borders when using different meshes (e.g. default/FTX Global)
    • New, optimised 3D runway lighting with activation/deactivation based on time of day and weather conditions
    • Apron lamps with new effects and dynamic light
    • Changed AFCAD approaches at AirDac 1708

    Air-Berlin-Zerschlagung kommt wohl schneller als erwartet

    • Nach SZ-Informationen sollen die Verhandlungen zwischen Lufthansa und Air Berlin bereits am Freitag beginnen und im Idealfall in der kommenden Woche abgeschlossen werden.
    • Geht alles glatt, könnte Air Berlin so schon im September zerschlagen sein - und nicht erst im November.
    • Lufthansa will etwa 90 der 140 Air-Berlin-Maschinen übernehmen. Streit bahnt sich aber um die Tochtergesellschaft Niki an.

    (...)

    Allerdings zeichnet sich ein möglicher Bieterkampf um die Tochtergesellschaft Niki ab, die 20 der etwa 140 Flugzeuge der Air-Berlin-Gruppe betreibt. Neben Lufthansa wird auch der britischen Billigfluggesellschaft Easyjet Interesse an Niki nachgesagt. Die Tochter ist besonders wegen ihrer sehr niedrigen operativen Kosten und der vielen Start- und Landezeiten am Flughafen Düsseldorf für die Konkurrenz attraktiv. Da sie ein separates Unternehmen mit Sitz in Wien ist, ließe sie sich gut als Plattform für zusätzliche Maschinen nutzen.

    http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/ueb…artet-1.3630512

    Aluhut absetzen und weitermachen...

    ....wie gesagt: Kein Aluhut notwendig - ist einfach "clevere" Taktik :

    Merkel führte in dem Gespräch aus, die Bundesregierung habe sich den Überbrückungskredit "sehr gut überlegt". Er müsse ja auch in Brüssel genehmigt werden, so die Kanzlerin mit Blick auf das Genehmigungsverfahren der EU-Kommission. Doch nach dem Insolvenzantrag von Air Berlin "Zehntausende Reisende jetzt jeden Tag da irgendwo im Stich" zu lassen, "das wäre nicht angemessen gewesen".

    http://www.spiegel.de/wirtschaft/unt…-a-1163155.html

    Aluhut absetzen und weitermachen...

    Warum Aluhut? Ist ein taktisches (und verständliches) Manöver:

    Schlechte Schlagzeilen will die Regierung aktuell lieber vermeiden und steht unter Zugdrang. Auch das der Insolvenzantrag in der Hauptverkehrszeit gestellt wurde, wird kein Zufall sein. Um nun kein Chaos ausbrechen zu lassen, ist man quasi gezwungen AB noch künstlichen zu beatmen. Das Unternehmen gewinnt gleichzeitig wertvolle Zeit für weitere Verhandlungen.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Externer Inhalt www.youtube.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Funfact: Die 1.0.0.5 hat das LNAV im P3Dv4 zerschossen. Ein Hotfix für den Hotfix hat der Hans aber zur Verfügung gestellt:

    Zitat von Hans Hartmann

    The problem should be fixed now, but since it's a pretty annoying one, Mathijs and I decided to offer it as an experimental version to those of you who don't want to wait until the next installer is released. "Experimental" means that it has only been tested by me and wasn't run by the beta team.

    You can find the files attached to this post. A readme with information where to copy the DLL is included. Please make sure to exit FSX/P3D before copying those files.

    If you run into any problems with this version, please make sure to mention that you are using version 1.0.0.5c when you post them.

    I hope this helps.

    ASCRJ_1005c.7z

    http://forum.aerosoft.com/index.php?/top…round-the-path/

    Rev 251 / 1.0.0.5


    - [Added] AP: switch auto-coordination on when autopilot is on


    - [Fixed] FMS: Radio page now accepts COM frequencies with less than 3 decimal places (i.e. 122.8 instead of 122.800)


    - [Fixed] FMS: Can not enter a direct airway after a SID ending with a (VECT) leg


    - [Fixed] FMS: Auto-sequencing after SID or before STAR


    - [Fixed] FMS: Long directs now following the line


    - [Fixed] AP: FD commanding additional bank angle shortly before reaching selected heading in HDG HOLD when AP is off


    - [Added] DAVE: New aircraft state "Turnaround" to simulate aircraft state after the first flight of the day


    - [Fixed] FMS: Multiple improvements in SID and STAR tracking


    - [Fixed] MFD: Radius to Fix drawing routine


    - [Fixed] MFD: Course/Heading to Intercept Next Leg drawing routine


    - [Fixed] General: Improved loading and saving of aircraft state with a flight


    - [Fixed] Improved flaps extension/rectraction effects


    - [Fixed] Improved localizer and glideslope capture


    - [Fixed] FMS: Error in the calculation of the number of pages on the ARRIVAL page


    - [Fixed] FMS: De-selecting a STAR now also clears the STAR to enroute transition


    - [Fixed] 2D MCDUs are now resizable and should no longer have issues with mixed resolution setups (4K + 1080)


    - [Fixed] FMS: STARs with multiple STAR->Approach transitions are now show the correct available runways


    - [Fixed] FMS: FMS keyboard input is now stopped while modal P3D dialog windows (for example Go To Airport) are open


    - [Fixed] HGS: FPV and flight director source data dampening (less jittering)


    - [Fixed] FMS: A CTD when entering a runway that doesn't have an opposite end in the nav data (i.e. EDDF Rwy 18)


    - [Fixed] FMS: SID waypoints are now inserted in the correct order if the STAR has been selected before the departure runway and SID


    - [Fixed] FMS: Switching the runway no longer causes the STAR to be reset to start


    - [Fixed] Gear: Reduced the brake cooldown times during flight (gear retracted)


    - [Fixed] MFD: Removed overlapping HDG bug digital indication


    - [Fixed] PFD: Glideslope not visible in right PFD


    - [Fixed] PFD: Advisory VNAV path indicator no longer shows positive vertical speed


    - [Fixed] EGPWS: Terrain mode lock now released after terrain alert is over


    - [Fixed] Elec: ADG deploying after loading scenario in the air


    - [Fixed] Elec: AC Bus Auto Xfer disabled after loading scenario in the air


    - [Fixed] AP: Autopilot deactivating after loading scenario

    V 1.0.0.4
    - [Exchanged] Manuals have been exchanged

    - [Fixed] PFD: VOR-Pointers showing bearing to localizers

    - [Fixed] PFD: ADF-Pointers visible when ADF signal strength is zero
    - [Fixed] AP: Sensitivity for autopilot disconnect feature due to aileron, elevator or rudder input decreased to avoid unwanted disconnects with unprecise control hardware
    - [Fixed] ACP: Radio Idents are now being switched off on loading the aircraft. No beeping anymore!
    - [Fixed] RTU: Improved initialization for more better representation of the loading status of FSX/P3D- [Fixed] FMS: Added additional valdity checks for any fuel and time output to avoid potential CTDs due to buffer overflows*
    - [Fixed] AP: APPR mode not capturing glideslope when NAV mode was active before
    - [Fixed] FMS: Fixed a problem that caused Crs/Hdg to Along Track Distance legs to not properly switch to the next waypoint (KMSP 30R LEINY5 departure)
    - [Fixed] FMS: Fixed a problem with Fix-to-DME Distance legs which messed up the distance/fuel/time calculations and ultimately caused a CTD due to buffer overflow


    As always you can find the new version in your customer shop account - please uninstall the old one first.

    Btw:

    We just released the first Hotfix V1.0.0.2 for the CRJ 700/900 here is your changelog:

    - [Added] FMS: Keyboard controls for selected heading, selected airspeed and selected VS/Pitch


    - [Added] GSX Config Files (thanks to Ian Richardson)


    - [Fixed] FMS: CTD on Fix Info page


    - [Fixed] ED2: Yaw Damper and Stab Trim messages rotating with rudder trim indicator


    - [Fixed] ISI: Brightness is occasionally set to -1 causing the display background to go dark

    To access the Hotfix V1.0.0.2 just simply need to redownload the file once again from your shop account, please make sure to uninstall the latest installation first.

    1

    Mein erster Eindruck ist leider doch sehr durchwachsen....das liegt nicht an den System und alles was im Hintergrund abläuft. Ich glaube, hier hat Hans Hartmann echt verdammt gute Arbeit geleistet. Leider merkt man einfach, dass die Maschine zu FS9 Zeiten entwickelt wurde. Die Displays...moa, die Frames...moa....eigentlich echt Schade. Aber das ist der Eindruck nach 24h, vielleicht muss man sich ja nur dran gewöhnen!