Noch was richtig Geiles!
Neue VC Nachtbeleuchtung! Endlich nicht mehr das Orange!
https://www.forum.eulenandfriends.de/%5Burl%5Dhttp%…light%5B/url%5D
Ich hab selten eine so gute Comunity in einem Support-Forum erlebt wie da.
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Ich hab selten eine so gute Comunity in einem Support-Forum erlebt wie da.
An den FD sollte man denken, aber wenn ich WIlco flieg ist es mit sooo egal ob der CTR TK FEEDG an ist oder nicht.. Wenn es einen guten Airbus gibt, lese ich auch ein Handbuch aber im Moment flieg ich den so wie Kris nur nebenbei mal, deswegen kann ich Lukas auch verstehen, dass es ihm egal ist...
Jaa, an den sollte man denken, find ich jetzt aber nicht so dramatisch wie sonst so Sachen die man hier auf Screenshots sieht, was Panel State angeht ![]()
Das is kein Bus, das is ein Wilco!
Soo, ich melde mich dann mal hier ab. Bis nächstes Jahr ![]()
User Account Control - Benutzerkontensteurung.
Ds nervge Gedöns bei dem man bei jedem Installer auswählen muss, ob das Programm installieren darf.. bla bla bla --> SINNLOS ![]()
Ich hab einfach alles deinstalliert, dann die iFly und dann SP nochmal ganz frisch draufgezogen...
Hinter der Methode steht ja auch nicht umsonst "recommended" dahinter... Sie meinten im Großen und ganzen sollte das "drüberbügeln" funktionieren, aber auf einigen Comuptern kann es Probleme geben.
Bei mir ebenso.
Manchmal ist an den Anweisungen zur richtigen Installation doch was dran
Dein problem mit den Lights haben andere auch, bei denen sich rausgestell hat, dass es an der Installation lag ![]()
Die neue Ansage der Höhen, App. Minimum emfinde ich etwas zu zaghaft/leise. Die Ansage vor den SP1 empfang ich besser zu verstehen.
Schau mal in der File Library. Da gibt es die alten Höhenansagen, kannst ja mal ausprobieren ob sie dann wieder lauter sind ![]()
Hmmm, finde er steigt nach den Takeoff noch viel zu stark auf die erste Höhe. In Paderborn soll er auf 3.000 ft. steigen und gibt hier 3.500 ft./min. vor. Finde ich etwas hoch direkt nach den Starten. Beim g/a will er gleich mit 4500 ft. auf 3.000 ft. steigen. Werte wie vor den SP1.
Deine Werte entsprechen im Großn und Ganzen dem realen Vorbild. Das Hauptproblem, meiner Meinung nach war eher dass die Ifly auch auf FL300 noch mit 3000ft/min gestiegen ist. 3500 bis zum Initial Climb oder auch bis ca. FL100 sind aber durchaus drin ![]()
Das Ifly Soundpack ist eindeutig besser vom Sound und von der Abstimmung! TSS hat ausgedient ![]()
Der Sound von den Klappen wurde von vielen Usern "wegrequested" weil man den im realen Cockpit auch nicht hört.
Den Sound für die Spoilers habe ich mir selbst von TSS eingebunden.
Die 80-Knots, Vr, V2-Ansagen sind nicht da. Genau wie in der realen 737. Das sagt der co-Pilot. Nur die V1-Ansage kommt vom Flugzeug.
Kann es sein, dass du IBEGO zwei mal drin hattest? Dann kann das passieren. Was Anderes kann ich mir kaum vorstellen, bei allen die ich kenne, folgt sie dem LNAV gut und im Forum gab es auch noch keine Beschwerden.
Zitat* Rollen am Boden nun besser, ab ca. 30-40 % N1 rollt die iFly bereits
Ich weiss nicht, wie es in der realen 737 genau ist, aber meine setzt sich fast voll schon bei 30 N1 in Bewegung, und rollt dann gemütlich bei 25-28 N1.
Nicht nur die Raketenstarts sind vorbei, das ganze Flugverhalten ist nicht mehr wiederzuerkennen. Lässt sich richtig gut von Hand fliegen und sie braucht auch endlich mal eine realistische Strecke zum Starten.
Die Sounds sind wirklich toll, die scheinen auch nach dem Promo Video noch weitergearbeitet zu haben, da ist jetzt richtig Wumms dahinter, sobald man auf den TO/GA Button drückt...
Ja funktioniert auch, aber bei Flo ging es ja um eine neue Installation ![]()
Eine Sache noch: Wenn ihr bestehende Texturen wieder draufspielen wollt, dann müsst ihr die VC_1 bis VC_18 aus dem Default Ifly Paint in den Textur-Ordner reinkopieren, sonst fehlen ein paar Texturen im VC.
Wie siehts eigentlich mit den neuen VC Textures aus?
Kommen in den nächsten Tagen. Er hat gestern das neueste Build des SPs mit neuen Texturen bekommen und ist jetzt am fertigstellen seiner Texturen. Aber auch Ifly hat schon an den Texturen im VC gearbeitet und es lässt sich durchaus ansehen - bis Paulo sein Texturen-pack released.
Nein einfach nur Main Installer, und dann Sevice Pack. Und unbedingt mit Antivir und UAC off downloaden und installieren und nach der Installation vor dem FS-Start den PC neustarten.
ZitatAlles anzeigenHi Everyone,
Below is the details of Service Pack.
The major improvements are the completely re modelled Flight Dynamics and Completely new sound set which features a sound system modelled on exacly how it should sound on the flight deck(thanks to our really world crews). Our new config manager allows you to create the Boeing fit for your favourite airline and so much more. It allows you to easily add your repaints no longer do you manually need to edit repaint.
Service Pack 1:
Fixed:
Airplane General, Emergency Equipment, Doors, Windows
1. OOM problem
2. Door lights on the overhead panel not corresponding with actual situation.
3. Reverse NAV light switch.
Air Systems
1. Some logic errors in pressurization system.
2. "DUAL BLEED" light logic incorrect.
3. Trim Air Switch stays dark with dome light turned on.
4. The texture of differential Pressure Indicator is not correct.
Anti-Ice, Rain
1.Wing anti-ice logic is incorrect.
Automatic Flight
1. CTD when engaged LNAV mode after go-around.
2. Sometimes, the plane CTD when LNAV to the last waypoint.
3. CTD when during HOLD and switch from outbound to inbound.
4. Can't track HOLD pattern.
5. The FD go-around mode can't be engaged
6. FD bars logic is incorrect when in CWS mode.
7. the LVL CHG mode can't be engaged without AT ARM
8. TOGA can't engaged without FD/AP ON.
9. AP may ignore the MCP altitude when cruise climb
10. During landing, when press APP, the ALT HOLD mode always engaged if GS is not intercept.
11. Moving thrust levers when the AT is in the RETARD mode (engaging FLCH for descent for example) should automatically revert the AT system to ARM
12. The N1 may change from G/A to CLB when go-around and pass thrust reduction altitude.
13. The VS arm mode logic is incorrect.
14. Wrong exit hold logic.
15. The AP disconnect sound and flashing red light should only be triggered when the autopilot has actually been disengaged.
16. The LNAV mode may disengages incorrectly.
17. The N1 mode can't engaged correctly whthout entry weight date into CDU.
18. If command pitch and roll modes are not engaged, the F/D command bars should not appear.
19. with AP off and FD on, the "CWS R" and "CRW P" should not display at the PFD
20. The PFD may display VNAV ALT, VNAV PATH incorrectly.
21. The Master (MA) Flight Director Indicators illuminated incorrectly when A/P and F/D are all engaged.
22. The plane can't track LOC very accurate at high magnetic declination.
Electrical
1. Ground power available light should remain light as long as it is available...even if there is no power to the aircraft.
2. Switching AC sources with the autopilot engaged should disengage the autopilot.
3. Battery v&a always display zero
4. The "BAT DISCHARGE" illuminated incorrectly.
Engines, APU
1. Re-Builded EEC module.
2. Re-create the engine start, now N1/N2/EGT is more precision
3. Updated the command N1.
4. APU doesn't burn fuel.
5. REVERSER light didn't illuminate when the thrust reverser is commanded to stow
6. Engine start switch have no effect in FLT position.
7. After putting the APU switch into the ¡°start¡± position, there should be a 10 second pause before EGT starts to rise.
8. Exhaust Gas Temperature Start Limit Lines should display until engine achieves stabilized idle.
Fire Protection
1. Red fire warn and amber Master caution should also work on battery power only.
2. APU fire warning, cargo fire warning and cargo fire test should not illuminate the Master Caution light.
Flight Controls
1. When the IRS is turned off, the Yaw damper should spring to off.
2. Flaps 20 shoule be Flaps 25.
3. Yaw damper light does not need hyd. pressure to extinguish.
4. The FEEL DIFF PRESS light logic is incorrect.
5. The aileron indicator display incorrectly.
Flight Instruments, Displays
1. Turn coordinator does not work.
2. Clock and CDU time display incorrectly.
3. The ND may draw "Radius to Fix" leg incorrectly.
4. When presetting a new QNH in white on the PFD (STD in green) by rotating the BARO knob on the EFIS CTL panel, it should always start from value 1013 or 29.92.
5. PLN view should work even if the IRS are not yet aligned
6. Navigation route not extending past compass rose when ND is ¡°map center¡± position.
7. The Green VOR identifier at the bottom of the ND should not show an ident when an ILS frequency is tuned. It should only do that for VOR's.
8. Now when "data" is selected on ND, only the constraint altitude is displayed, the predict altitude will not display.
9. Wrong PFD/ND layout with IRS's off.
Flight Management, Navigation
1. CTD when input route data in the RTE page 2/2
2. CTD when entry STAR TRANS.
3. CTD when press DES NOW.
4. CTD when select 4/4 PROG page
5. After load STAR, the FS may intermittent freeze.
6. Can't enter MACH/IAS speed to the CDU DES page.
7. Push "DES NOW" at CDU DES page didn't illuminates the EXEC light.
8. Entering any SPD REST more than 250 has no effect, AP ignores this SPD REST.
9. Enter the cruise altitude in the PERF INIT page didn't illuminates the EXEC light.
10. After entering REF airport in the POS page and goto RTE page, the REF airport will automatically display in the scratchpad
11. Pressing FIX multiple times should cycle through the two FIX pages.
12. Cannot enter SPD REST in DES page when altitude higher than transition altitude.
13. Sometimes, CDU may display incorrect ILS info.
14. CDU N1 page may display incorrect.
15. IRS coordinates should be displayed immediately on ISDU and FMC POS REF page 2/3 after coordinates entry on POS INIT page 1/3.
16. Wrong ECON CLB/CRZ speed.
17. The CDU always update the overhead landing altitude indicator after press EXEC key and override the manual entry. Now the CDU will not override the manual entry.
18. The SID/STAR didn't display when access via TAKEOFF REF 1/2 page.
19. CDU is missing 1st character of waypoint name in the waypoint selection screen.
20. Pressing the numeric keys on either of the CDUs on the IFR panels results in incorrect numbers in the scratchpad.
21. "Data entry with delay" option in FMC has incorrect logic.
22. The waypoint speed constraint logic is not correct.
23. Unable to copy position to scratchpad from POS REF page
24. The waypoint speed display in HOLD page always in MACH.
25. The progress page 2/4 displays wind date incorrectly.
26. The cruise altitude may display incorrectly.
27. The VREF logic is incorrect
28. Can't enter "1" as takeoff flap.
29. The overhead IRS display may display incorrectly.
30. The transponder switch could't spring back to standby position when rotate to test position.
Fuel
1. Engines shut down when the overhead fuel pumps are switched off in flight. They should continue to work by gravity feed.
2. BBJ aux fuel not working.
Hydraulics
1. Hydraulic pressure changes after turning HYDR pumps on are too slow.
Landing Gear
Warning Systems
1. GWPS didn't callout the baro min alt if EFIS select baro min altitude
2. T/O config warning logic is incorrect.
3. TCAS still can pass test when IRS is not working.
4. "TCAS test failed" sounds even when there is no power to the aircraft.
Miscellaneous
1. Update the FDE.
2. Update the sound package.
3. Exterior light on even without any elec source
4. The VC is too bright even without any elec source
5. The panel status can't be saved.
6. Some panels have misspelled names.
7. Repair the texture of right engine
8. Allow separate control Logo light
9. Repair Taxi light
10. Repair BBJ2/3 VC switch
11. 3D light effect adjustment
12. Update some texture for the model and gaugeAdded:
1. Add real CDU font
2. Add auto/manual OAT entry option in the style menu.
3. APU outside sounds, packs, TRIM
4. Add master caution test
5. Add ND range arc as an option
6. Add ND 3NM TCAS ring as an option
7. Add CRT style CDU and can select LCD/CRT style in the style menu.
8. Add IRS 30 seconds shutdown syscle function.
9. Add TCAS test visuals on PFD and ND.
10. Add option to choose 2 style MCP for 600~900 variant.
11. Add option to choose 2 type CDU
12. Add option to turn on/off autotune function.
13. Crew seat can hide for better view
ZitatWie siehts mit dem Airline Manager aus? Kann ich für jedes Livery einstellen, welchen MCP/CDU/Winglets/Windows/Engines....?
Exakt
Hier hat es zum Glück gar nicht geschneit (nähe Mainz) und von mir aus kann es auch bis zum 25.12. mittags so bleiben, danach is mir egal, dann bin ich eh im Warmen... Sieht aber eher schlecht aus, dass es nächste Nacht nicht schneit.
Das ist doch die D-ATUC oder?
Ja die hat 2 mal LCD.
Bin ich dabei ![]()
Der Umlauf geht dann über Hong-Kong, Baku und Budapest wieder nach ELLX