ich frag mich aber wo aero das her hat? bei Boeing ist nix darüber zu finden und auch flightglobal und airliners.net schweigt vollkommen dazu
Kuck ma da unten, das stand schon oben......
ich frag mich aber wo aero das her hat? bei Boeing ist nix darüber zu finden und auch flightglobal und airliners.net schweigt vollkommen dazu
Kuck ma da unten, das stand schon oben......
Noch ein Ereignis mehr, dass eine Wiederwahl der aktuellen Bundesregierung hoffentlich im Wege stehen wird...
AHa, ein rote oder eine grüne Gesinnung schützt vor Fehlern......KLICK!
ZitatMit einer Geschwindigkeit von 416 km/h hat der Technologiedemonstrator von Sikorsky den Hubschrauber-Rekord des Westland Lynx aus den 1980er Jahren überboten. Noch in diesem Jahr sollen 465 km/h erreicht werden.
Das neue Geschwindigkeitsniveau wurde nach einer Änderung der Leitwerksauslegung erreicht, die die Arbeitsbelastung des Piloten bei hohen Geschwindigkeiten senken soll. Beim inoffiziellen Rekord saß Chefpilot Kevin Bredenbeck im Cockpit. Er war von West Palm Beach aus insgesamt eine Stunde in der Luft.
ZitatSEATTLE - Nach der Vorstellung ihres 'New Boeing Sky Interior' Konzepts im Frühjahr 2009, hat Boeing nun die für Sommer 2010 angekündigte Überarbeitung der Modellreihe 737 präsentiert. Mit verbesserten Triebwerken, einem neuen Flügel mit günstigerer Aerodynamik und einem auf Basis der neuen 787 Familie entwickelten Kabinenlayout will Boeing die Zeit bis zu der frühestens ab 2018 erwarteten neuen Generation von mittelgroßen Schmalrumpf-Flugzeugen überbrücken.
Highlights der überarbeiteten 737 NextGen Family:
* Verbesserte CFM56 7BE Triebwerke
* Neuer Flügel mit optionalen Winglets,
* Neues Kabinendesign
* Verbessertes Fahrwerk
* Überarbeitetes CockpitDer neue Flügel punktet mit einer bis zu 22% besseren Aerodynamik und fasst bei 23% mehr Flügelfläche um 30% mehr Treibstoff. Das bringt mehr Reichweite, eine höhere Zuladung, sowie eine verbesserte Startleistung.
Weitere Pluspunkte sind laut Boeing eine weitere Reduktion des Lärmpegels, ein erhöhter Zeitwert, ein (mit 1% allerdings nur marginal) geringerer Treibstoffverbrauch und niedrigere Wartungskosten.
Kompletter Text und die Bilder bei aero.de
Feuer ist mit das schlimmste was passieren kann.
Vor allen Dingen einer der wenigen Zeitpunkte, wo man zuviel Sprit an Bord hat....... :ironie:
Warum schreibt die Bildzeitung noch nichts von nem Abschuss? War ja nicht gerade in Zürich sondern doch eher im Nahen Osten...
:gaehn:
Ne E-Mail an die Redaktion würde deine Frage beantworten....... ![]()
Kann alles gewesen sein, vom Feuer im cargo hold
Eben..... ![]()
Kann alles gewesen sein, vom Feuer im cargo hold bis zur ner versemmelten Landung, wobei letzteres relativ unwahrscheinlich ist, denn sonst wäre es nicht so glimpflich ausgegangen.......
Was ich interessant fände, wäre die Tatsache, daß die komplette Branche das P2F- Prinzip aufgeben würde.......
Viel Spaß!
ZitatAlles anzeigenSukhoi has completed its preliminary flight and bench trials program for the T-50 PAK-FA fighter. Three airframes were built for the initial campaign, comprising one static aircraft (T-50-0), one flying prototype (T-50-1) and an avionics testbed (T-50-2). A display flight by T-50-1 on June 17 in front of Russian Prime Minister Vladimir Putin marked the 16th time the aircraft had flown.
Russia has a stated requirement for up to 420 PAK-FA aircraft, which may become the Su-50 in service. This number would equip 10 air regiments, each with 36 frontline aircraft and six reserves. However, it is likely that this total will not be reached. India, meanwhile, has a requirement for 250 of what it calls the Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA).
India has yet to join the T-50 program, but it has stated that it intends to do so and Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) will likely be given development work in the navigation, mission computer and other systems. FGFA is envisioned as a two-seater, but reports suggest that India could acquire single-seat T-50s pending development of the full FGFA configuration.
The T-50-1 was completed in the KnAAPO works at Dzemgi airfield near Komsomolsk-na-Amur. The first taxi tests were performed last December and high-speed tests were conducted in late January in preparation for the first flight. The maiden 47-minute sortie was flown on January 29 with Sergey Bogdan at the controls.
The aircraft flew again in early February to compete initial basic airworthiness and systems tests before being disassembled for transport to Moscow. On April 8 an Antonov An-124 Ruslan carried it to the Gromov Flight Research Institute at Zhukovsky, together with flight support equipment. The aircraft flew again from its new home on April 29.
Further T-50s will be constructed to support the flight test program, which Putin announced would encompass more than 2,000 flights. Initial production is scheduled to begin at KnAAPO in 2015, with limited service-entry to take place that year as well.
T-50 Technology
Sukhoi’s T-50 embodies a high degree of new technology and is intended to provide a “fifth-generation” capability in an aircraft that is considerably cheaper to produce than the Lockheed Martin F-22, its closest rival. Low observability in the forward hemisphere is a key driver in the T-50 design, which, in planform at least, resembles that of the F-22. The forward areas feature faceting (smooth, polished surfaces) and the design incorporates advanced radar-absorbent materials and coatings. The intake trunks are of serpentine shape, but whether they completely shield the engine compressor face and whether they incorporate some form of radar blocker has been the subject of considerable debate.The engines themselves are the NPO Saturn 117, derived from the 117S intended for the Su-35BM. The first of these engines flew in the left-hand bay of the T-10M-10 (an Su-35 testbed) on January 21 this year, shortly before the T-50’s first flight. The engines incorporate 16-degree all-axis thrust vectoring, which combined with the relaxed stability and fly-by-wire controls confers outstanding maneuverability on the T-50. It is widely accepted that the T-50 will not match the Lockheed Martin F-22 fighter in terms of all-aspect stealthiness, but it is expected to be more agile. NPO Saturn and MMPP Salyut are working together on a definitive engine for the T-50, in the 16- to 16.5-metric-ton thrust class (that is, up to 36,375 pounds thrust).
An innovative feature of the T-50 is its SH121 radar complex from NIIP Tikhomirov. This comprises the N050 main array in the nose, with more than 1,500 transmit/receive modules, plus two side-facing X-band arrays in the lower forward fuselage sides. Conformal L-band arrays are mounted in the leading-edge root extensions. T-50-1 does not have radar fitted, but it does have a dummy infrared search-and-track turret installed. In service this is expected to be a development of the OLS-35 developed for the Su-35BM.
In terms of avionics, the T-50 represents a major advance for a Russian fighter and it has been designed to take full advantage of datalink and sensor-fusion technology. In the cockpit the pilot has two very large multifunction displays mounted side-by-side, with an upfront controller for a wide-angle head-up display. Control is by a center stick that incorporates advanced HOTAS controls. The pilot will have a helmet-mounted sighting system, perhaps based on the ZSh-10.
In its air-to-air role, the T-50 will have a wide range of weapons available, from internal 30-mm cannon to 400-km missiles. The aircraft’s huge internal bays can accommodate up to eight of the current Vympel R-77 active-radar missiles, but there are several developments under way to provide the PAK-FA with even more capable weapons.
Vympel is working on the Izdeliye 180/K-77M, a derivative of the R-77 with a double-pulse engine, new seeker and traditional tailfins in place of the R-77’s “chip-slicer” lattice fins. The Izdeliye 180PB/K-77ME is an air-breathing ramjet version similar in concept to the Meteor, but it appears that the solid-propellant version–roughly equivalent to the AIM-120D AMRAAM–offers greater potential in a shorter time.
The PAK-FA is also expected to carry a class of weapon unique to Russia–
a very long range air-to-air missile (VLRAAM), with a range of around 400 kilometers. Two designs are in development for the T-50 application: Vympel’s Izdeliye 810 and Novator’s Izdeliye 172/K-100. The T-50 will also carry short-range weapons.
Bis auf die fehlende Lederaustattung könnte das mein 420er sein, den ich hatte....... ![]()
Auch von mir alles Gute!
Hehe, jajaj der Kopp- Verlag, von dem manche ganz böse Sachen behaupten. Verunglimpfend hin oder her, wenn die frau diese Meinung hat, und bezüglich ihrer Meinungen ist sie ja als beratungsresistent bekannt, was sollen wir den machen, diese ihr auszutreiben....
Auf besonders konstruktive Vorschläge aus der Epoche Mittelalter freue ich mich jetzt schon.......
Über die Qualität ihrer Meinung lässt sich streiten, keine Frage.........aber der kopp Verlag lebt schon lange von der Provokation. Je mehr man sich drüber aufregt, um so mehr dient man deren Zielen..... ![]()
Nun, das ist die Meinung dieser Frau, und man hat diese als solche zu akzeptieren, ob es Einem gefällt oder nicht.....
Die Specs der Aerion
Webseite von Aerion!
ZitatAlles anzeigenMaximum cruise speed: 1.6 Mach
Long range cruise (supersonic): 1.5 Mach
No boom cruise (supersonic): ~1.1 to 1.2 Mach
High speed cruise (subsonic): .99 Mach
Long range cruise (subsonic): .95 Mach
Maximum takeoff weight: 90,000 pounds
Basic operating weight: 45,100 pounds
Maximum fuel: 45,400 pounds
Engines: Two PW JT8D-219
Thrust: Flat rated to 19,600
Wing area: 1,200 sq. ft.
Approach speed: 120 kts*
Balanced Field length < 6,000 feet
Landing distance, wet runway: 3,460 feet
Range (NBAA IFR): > 4,000 nm
Ceiling: 51,000 feet
* Typical end of mission weight
Hat so ein Flieger ne Zukunft, wenn man die technischen Fortschritte in Betracht zieht??
Was meint ihr??
Es hat doch was, in FL 510 Alles stehen zu lassen, was nicht militärischer Flugverkehr ist......... ![]()
Nach diesen Fortschritten??
ZitatTwo of the biggest names in aerospace, Boeing and Lockheed Martin, have both submitted designs to NASA for possible supersonic jets–like the Concorde, but without the noise.
The designs are not entirely dissimilar from the Concorde, with very long and narrow bodies and possibly a dipped nose, but also have a few key differences the designers and engineers hope will lessen the supersonic boom the Concorde created.
The Concorde’s supersonic boom was created when the shock wave from the plane’s high speed collided with the ground. It was so loud that the Concorde was actually forbidden from flying over land in the continental United States, with rare exceptions.
Designers and engineers have been working for years on a solution to this problem. Both the Boeing and Lockheed Martin designs place the engines on top of the wing, rather than underneath, hoping that the wing itself will reduce the volume of the boom. Lockheed Martin also has an odd, inverted-V-shaped tail that might lessen the boom through airflow control.
Affengeiler Flieger, der sogar für LCY zugelassen ist! Für mich nur noch durch die G650 zu toppen! ![]()
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Ich trinke grade ein gutes Glas Rotwein und rauche ne Quintero auf der Terrasse, und dazu diese Musik von dieser einfach tollen Frau! ![]()
Alles Kinderfasching!
Schaut mal dem Karl "Charlie" Zimmermann zu!:
Lief früher im fernsehen, in den Pausen zwischen den Sendungen......in den 70ern.... ![]()
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