Genau. Geht bei Airbus, Dash /747. 777, 747, Short 360, Maddog.....(habe ich noch mehr?
Ach ja und weil ich den Befehl wiederholen lasse, solange die Taste gedrueckt ist, geht auch full reverse
Genau. Geht bei Airbus, Dash /747. 777, 747, Short 360, Maddog.....(habe ich noch mehr?
Ach ja und weil ich den Befehl wiederholen lasse, solange die Taste gedrueckt ist, geht auch full reverse
Sieht aus wie ein Firewall Problem
Kannst Du denn Navigraph ueber Navigraph charts desktop aufrufen?
Hätte ich doch mal Bilder gemacht. ![]()
Also, Bei der Pro Version ist ein kleiner Kabelkanal mit eingefräst.
Das holz ist irgendetwas sehr Leichtes und hätte etwas wertiger sein können. Aber sonnst ziemlich gut gemacht.
Die Schalter sind alle mitgeliefert, aber nicht verdrahtet.
Ich habe den TQ auseinander geschraubt und gemeinsame Masse gesucht.
Dann habe ich die Kabel auf die Platine der Schalter gelötet. Ich habe den Rechten "Taster und die obere Tastfunktion des mitleeren Tasters vom TQ genommen. So braucht es keinen neuen Controller. Dann habe ich neben dem Massekabel drei kabel durch den linken Hebel hoch gezogen.
Ich hätte auch beide machen können, vielleicht mache ich es auch noch. Aber erst mal zum probieren reicht es.
Schubumkehr ist ein Mikroschalter, wo der Hebel am Anschlag gegen läuft. Einfach aber gut. Diesen habe ich per FSUIPC5 auf Throttle decrease programmiert und beim releas auf Throttle Cut. So bedient er beide Reverser. Siehe Bild.

An den Hebeln der Schubumkehr sind Federn, die einen schönen Gegendruck liefern.
Die Hebel sind ziemlich "schwer". ALso fuer die Mechanik des TQ.
Dafür liefern sie ein Band mit. Welches man aufkleben kann.
Dadurch hast du einen guten Widerstand.

Moin, ich hatte die Dinger schon eine ganze Weile liegen.
Da ich an einer Grippe laborierte und auf dem Weg der Besserung bin, habe ich gestern mal ein bisschen gebastelt.

Wenn man ein bisschen Löten kann (die schalter für Schubumkehr, TOGA und A/T disconnect habe ich mit dünnen Kabeln auf die Platine gelötet), macht das richtig Spass.
Fuel nicht ins Flugzeug?
Das Gent bei mir schon.
Musst nur dann Oben in Menue uebernehmen.
Sieht schon ziemlich genial aus!
Gibt ein Update
A320 Family professional Bundle Version: 1.2.0.1
Man muss neu installieren. Geht nicht über den updater
ZitatAlles anzeigenWe have just send version 1.2.1.0 to your order history pages. These new version can NOT be installed with the updater as we changed a few things that updater can't do (like edit a link in the Windows Start menu). So these are full new builds.
We advise you follow this update procedure:
- remove the product using the Windows Software control panel (do not manually delete the program files)
- do a disk check (right click on the drive, select properties, select tools, select check now)
- reboot your computer
- log in with administrative rights
- disable the anti-virus software temporary
- install the product
- enable the anti-virus software
- defragment your disk (NOT if you are using a SSD)
These new version bring the A318/A319 and A320/A321 to the same file status so they are in systems 100% the same (unless the aircraft differ of course).
1.0.0.0 Online release for P3d V.4
1.0.0.1 STANDARD
Animation issue solved on A319 CFM window
All DLL's recompiled with very latest SDK, might solve the St-Elmo's issue
Vol 9 manual corrected
Start menu item to livery manager added
Small tweak to StepbyStep
1.0.1.1 EXPERIMENTAL
Tweaks to onboard printer to solve issues with IVAO/VATSIm Weather and HOPPIE
Changes to PED announcement
Small tweaks to animation timing
Fixed possible hang condition on checklist (close door issue on forum)
Cchanges to loading sequence (possible effect on st elmo's fire issue)
Fix for fuel reset on multiple engine starts
Fix for posssile FADEC unpowered issue
1.0.1.2 EXPERIMENTAL
New Company Route Editor
Fix for freezing displays
Diverse fixes and improvements for checklists
RAAS Pro now activated
1.0.1.3 EXPERIMENTAL
Tweak to checklist regarding exterior lights
MCDU tweaks:
Added message: "ENTER DEST DATA"
Change: ATC button will be linked to AOC no more
Change: CSTRs now can be deleted directly from F-PLN page
Fix: the ALT CSTR window (from database) persisted after a manual input
Fix: the VOR crs field in RAD NAV page stood empty after user inpu
Minor change in CHECK APPR SELECTION message;
Minor changes in VERT REV page.
Vol 9 fixes
1.1.0.0 STANDARD
Livery Manager updated
Tweaks to manuals
Checklist, several issues solved and others changed as requested by customers
Gear retraction
Timing EXT LIGHTS and WXR adjusted in TAXI CL
Light issue timing issue solved
Sounds worked on
Baro reference fixed
'NEO' removed from identifier
Holdings tweaks:
Hold deletion corrected
Resume issue solved
minor change to IMM EXIT exit
Fix for incorrect distance to entry
TMPY INSERT added
MCDU tweaks:
Added message: "ENTER DEST DATA"
ATC button will be linked to AOC no more
CSTRs now can be deleted directly from F-PLN page
The ALT CSTR window (from database) persisted after a manual input
The VOR crs field in RAD NAV page stood empty after user input
Minor change in CHECK APPR SELECTION message
Minor changes in VERT REV page
VNAV angle change
EFOB/WIND change
One possible CTD issue solved
Engine spool up time reduced
Lower APU volume
Updated configurator
Windshield wiper sounds updated
1.1.0.1 EXPERIMENTAL
Wiper sounds reduced in volume
Gear wind sound reduced in volume awaiting better ideas (by forum user luke123452468)
MCDU tweaks:
The F-PLN is scrolling continuously now
Diverse fixes in SPD page (time/utc font, V1 as a SPD value for departure airport)
Minor change in ATSU page
Flight Plan is cleared to early after rollout fixed
Fixes in Holdings:
Changed the related WPT sequencing on the F-PLN page (for HA and HF type database holdings)
Proper handling of newly introduced HA and HF type database holdings,
Including the automatic exit on corresponding conditions
Introduced the HA-type holdings from Navdatabase (beta!)
Some holdings (e.g. at departure) didn't load from Navdatabase;
IMM EXIT was shown too early sometimes fixed
Introduced the HF-type holdings from Navdatabase (beta!)
Introduced the HM-type Holdings from Navdatabase (beta!)
Changes to some holding courses vs magnetic variation
Conflict in pax numbers solved
Configurator edited to avoid
View issue changed
Pitch Trim adapted
Divers Fuel ECAM fixes
Divers small changes in models/textures (new aircon and fuel panels)
1.2.1.0 (full new build) please note the skip in version numbers is due to make them the same as the A320/A321
Fixed webconnect not working for users who did not have the A318/A319 installed
Inserted the lower volume sound for wind and wipers as was used for the A318/A319
Corrected parking codes in aircraft.cfg
Corrected thumbnails used in livery manager
Changed descend behavior to use a bit steeper angle to maintain momentum
Changed climb behavior for A321 IAE
Corrected Easyjet serial placard
Updated METAR decoding for AOC menu's, still some work open
Fixed EGT indication for CFM engine
BA now Speedbird for ATC
Cargo door speed animation corrected
Reduced pitch sensitivity that causes issues for some configurations.
Zoom and pan options made possible in all VC views.
Fixed climb constraints indications and autopilot respecting them
Cockpit printer: Zulu date/time now used instead of sim current time
Adding contrails that were missing from some types
Changes in sim METAR decoding
Tweaks to drag factor
Fix for web connect, Do note there are now TWO web connect application:
A3XXConnectPro_A320A321 and A3XXConnectPro_A318A319
Both are installed in this update!
Fixes in GA PERF page
Added code to avoid CTD
Fix for disappearing climb constraints after passing waypoints
Added fields to LoadSheet for FMGS
Misc fixes in AIDS PRINT
Cockpit printer: added the loadsheet printout, being activated after the pax boarding complete
Changes in MCDU text colors
Added new A320 CFM with satdome
Quelle Aerosoft Forum http://forum.aerosoft.com/index.php?/top…8a319-a320a321/
Ja, muss mal man sehen, ob man da nicht was machen kann.
Gibt ein Update ueber den Aerosoft Updater
Available version: 1.0.2.0 / Hotfix 2 (1.0.2.0)
Update Description:
October, 1th, 2018
sim-wings Mega Airport Madrid Barajas Professional Hotfix 2
Changelog:
- Small fixes in Afcad, dummy Gates removed as workaround for GSX
- Added AFCAD Option in configuration tool to enable all runways for Takeoff/Landing (unrealistic for AI Traffic)
- Fixed flickering at Runways
- Added plattform to Terminal 4 and T4 Sat depaturelevel (In case you want to walk with an avatar)
- Added luggage announcement in Terminal 4 and T4 Sat
- Added options to the configuration tool
Sim-wings, October 2018
Heute von Bruessel nach Madrid



















Fazit: Beide Scenerien sind schön. Obwohl Brüssel noch etwas mehr Pep hätte haben können. Manches wirkt zu steril,
Die Madrid Scene überzeugt auf ganzer Linie. Jetzt warte ich nur noch auf Köln.
Zu eurer Information.

Kann man mitlerweile alles abschalten.
Datensammeln ausschalten:
https://www.chip.de/news/Spionage-…_128664288.html
Der Typ is ja geil! Vor allem wenn er seine Gitarre dazu nimmt ![]()
Was denn zum Beispiel, Boris?
hmmmmmmmmmmmmmm
oaky, aber die wird jedes mal neu gemacht. Oder?
EIK IST UNHEIMLICH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Die Aktivierung geht entweder mit der add-ons.cfg im Roaming-Ordner oder mit der im ProgramData-Ordner. Den Unterschied habe ich allerdings noch nicht verstanden.
Ne Ne, Du solltest Di Adon.xml aus den add-ons.cfg (egal wo) rasunehmen und nur in dem Ordner user/documents in "Prepar3d v4 Addons" ablegen. Das ist ja grade der Vorteil. Wenn sie dort stehen, muessen sie aus den anderen beiden raus,
add-on.xml wohl von oben nach unten abarbeitet
Echt? Ich dachte eben nicht. hmmmm
Ein solcher Flieger (vergleichbar mit einer 737) macht bei einer "richtigen" Airline ca 1500 Flüge im Jahr.
Das sind dann ca 3000 Stunden im Jahr.
Wenn man alle checks mit rechnet, dann sollten 90.000 Stunden bei 40.000 cycles realistisch sein.
Ich habe erst mal das Voraussichtliche Datum oben dazu geschrieben.
Wenn sich das ändert, kann ich es anpassen. Aber wir müssen erst mal etwas schreiben, um den Usern mal einen über den Daumen gepeilten Termin zu geben....