Beiträge von B777Fan
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Und, hat mich einer gesehen heute?
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:coffeelol:
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ich glaub ich besorg keinem mehr nen upgrade

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Ohje, das gibt ne Nacht aufm Sofa für mich... :jawohl:
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Ach, können auch Scherwinde gewesen sein. Schleppen fallen runter mit 1000ft pro minute. Wenn er dann noch 1 km zur Seite muss, dann sind die Schleppen schon weeeit unten. :assaultrifle:
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Soooo, nichtmal nen Jahr nach dem A330 Crash...
nun ein gefundenes Fressen für die Medien...
Incident: Air France A332 over Atlantic on Nov 30th 2009, Mayday call due to severe turbulence
By Simon Hradecky, created Monday, Nov 30th 2009 16:22Z, last updated Monday, Nov 30th 2009 16:22ZAn Air France Airbus A330-200, registration F-GZCK performing flight AF-445 from Sao Paulo Guarulhos,SP (Brazil) to Paris Charles de Gaulle (France), was enroute at FL380 overhead the Atlantic on airway UN741 just before waypoint DEKON about 680nm northeast of Fortaleza,CE (Brazil) and 750nm southwest of Praia (Portugal, Cape Verde), when the crew called Mayday on the international emergency frequency indicating, they encountered severe turbulence and were descending to a lower altitude. The airplane was seen enroute at FL280 overhead France and landed safely at Paris Charles de Gaulle 6:40 hours after the emergency call.
The Mayday call was relayed by the crew of a TAM Airbus A330-200 registration PT-MVG performing flight JJ-8055 from Paris CDG to Rio de Janeiro,RJ (Brazil) at around 03:50Z (Nov 30th).
Air France have not (yet) returned calls for comment.
http://avherald.com/h?article=42380873&opt=0 -
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Zitat
Airbus kämpft im A380-Programm gegenwärtig mit Engpässen in der Fertigung. Die Ausstattung der Maschinen nach Kundenvorgaben in Hamburg erweist sich weiterhin als größte Herausforderung und zugleich Flaschenhals der Produktionsplanung.
Da stehts doch
Keine Sitze sind doch Engpässe 
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Boeing Co. (BA) is planning the first flight of its long-delayed 787 Dreamliner around Dec. 22, a person familiar with the situation said Thursday.
"It is now scheduled to take to the sky on Dec. 22, give or take a couple of days. I don't think this will change much," the person told Dow Jones Newswires.
Boeing is under intense pressure to get the Dreamliner aloft.
The plane is now more than two years behind schedule and Boeing last quarter took a US$2.5 billion charge related to development costs associated with the program.
The company has orders for 840 Dreamliners.
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Bei der 787 gibts die ohne Bleed-Air und bei der B748 dann mit Bleedair... so neu wird der jumbo dann auch nicht - kostet ja geld
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sind das die GE 90 Motoren, wirken echt riesig die Dinger.
ne die GE90-115B haben bisl mehr power... zu viel und zu alt für die 747. Das sind die GEnx-2B-67
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