Beiträge von The Big Lebowski

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    Schon alleine der Fuelburn der 747 ist ja fast 10% höher als real.


    Da gibt es in der realen Flieger von Maschine zu Maschine. Wie groß aber die jeweilige Ablage ist, kann ich nicht sagen.
    Mein Vater hat mir beispielsweise von der F 84 und der F 104 erzählt, daß es da performanceseitig schon merkbare Unterschiede gab. Sei es im Fuel- Flow oder bei Geschwindigkeiten bei verschiedenen Power- Settings.......
    So kann ich mir dann auch Unterschiede bei den Airlinern vorstellen.

    Nun gut, 396 MTOW in der Basisversion wollen auch erst mal vom Beton gelupft sein.
    Ferner denke ich, daß wenn der Randazzuo ein 747 Rating hat ( oder?? :S ), dann wird er sich wohl kaum die Blöße geben, sich einer ständig googelnden und meckernden Szene sich selber dem Fras vorzuwerfen.
    Es wird immer Leute geben, die unbesehen PMDG kaufen-ich gehöre teilweise dazu-, aber genauso gibt es die Leute, die nicht jeden Hype mitmachen müssen........
    Was Realität angeht, so ist A2A mit ihren AccuSim-Packs wohl zur zeit das Maß der Dinge.
    Richtiges Fliegen, richtiges Arbeiten, ein profundes Wissen über Aerodynamik und Mechanik sind Vorraussetzung, um die Flieger real zu bewegen. Und da werde ich wohl meine Präferenzen sehen, wenn ich ab Herbst die Kohle für nen neuen Rechner zusammen habe.
    Ich finde, wenn man sich bei nem Flieger, mit dem man die meiste zeit im A/P fliegt, über Realismus Gedanken macht, dann regt man sich m. E. wegen kleinigkeiten auf, den bei den modernen Fliegern steht wohl das Beherrschen des System ( avionikseitig) im Vordergrund, sowie Procedure- Reiten.
    Ob das richtiges Fliegen ist, muß jeder für dich selber entscheiden. Ich werde den Mittelweg gehen. :friends:

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    Quelle des vollständigen Textes und der AUfnahmen, wo auch noch mehr Bilder zu finden sind....
    Der Pilot ging nach Checkliste vor, schoss sich raus, und der Flieger kehrte in normale Fluglage zurück, machte eine nahezu perfekte Bauchlandung, und kam in einem verschneiten Getreidefeld auf. Das Triebwerk lief noch knapp 90 Minuten, schmolz den Schnee, und liess den Vogel in 30 cm - Schritten vorwärts humpeln....

    Das Flugzeug wurde geborgen und wurde repariert und dann wieder in Dienst gestellt.

    Eine bemerkenswerte Geschichte des sogenannten Cornfield- Bombers.............. :flugzeug: :thumbup::thumbup:

    Zitat

    “Golf notwithstanding, aviation has always been Palmer’s most passionate vocation,” Yocom wrote. “Palmer took his first flying lessons in his hometown of Latrobe, Pa., and in 1966 graduated from prop planes to the jets that for many tour players today are a standard mode of transportation — as passengers, not pilots. Palmer’s fly-bys when departing from tournaments were a distinctive signature throughout the 1960s and ’70s, and his versatility as a pilot was matched by several remarkable achievements. In 1969, Palmer piloted a Boeing 747 before the aircraft had gone into commercial service. In 1976, he set a round-the-world speed record that still stands. Taking off from Denver in a Lear 36 and heading east, Palmer circumnavigated the globe in 57 hours, 25 minutes and 42 seconds.”

    Quelle des vollständigen Textes!

    Golflegende, Rekordpilot und Gentleman, der der Launch- Customer für die Citation X war, die Seriennummer 1 und später die c/n 176 kaufte..........

    Vollständiger Bericht auf flightglobal.com

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    Zitat

    The Supermarine Spitfire is one of the truly legendary aircraft, not just of World War II, but of all time. A brilliant design, the basic Spitfire wing and fuselage were able to be refined and improved over and over again into many different configurations during the course of World War II, and each excelled in its own right.

    The Spitfire was designed by R. J. Mitchell, an aeronautical engineer of stellar talent who had previously designed such aircraft as the Supermarine S6B, which won the Schneider Trophy in 1931. Borrowing from the developments of others, including the low-wing, monocoque design which came from the United States, Mitchell crafted a superb basic design which stands to this day as one of the greatest piston fighters in aviation history. Mitchell envisioned a light, maneuverable craft with low drag, elliptical wings, and a broad performance envelope. The result was the Spitfire, a capable, lethal, yet forgiving aircraft that ultimately proved more than equal to anything the Germans could throw at it, including the vaunted Focke-Wulf 190.

    The Spitfire had a number of design characteristics which set it apart from other contemporary fighter aircraft. The Merlin engine, the elliptical wing, the well-harmonized controls, and the versatile wing platform all worked together to create a package that was perhaps unmatched in terms of its immediate effectiveness and its potential to be developed further. Unlike the Japanese Zero, which was obsolete by 1943, the Spitfire was just coming to its prime. Chief among the features that set the Spit apart from other aircraft was its wing, which served multiple purposes. The elliptical planform and relatively broad root chord allowed a thinner airfoil section, reducing drag while preserving lift, which led to a very low wing loading. This increased top speed, preserved a low stalling speed, increased the service ceiling, and provided excellent low-speed agility. But the broad wing chord also allowed the convenient fitting of formidable armament such as multiple 20mm cannon and heavy machine guns.

    The Spitfire last saw combat in 1948 during the Arab-Israeli war, where Spitfires from both sides were pitted against one another. But the honor which will always distinguish this singular aircraft is its superb service during the Battle of Britain, where it -- along with the Hawker Hurricane -- helped to fend off German designs for invasion of Great Britain. For that, it will always be remembered.

    The Wings of POWER 3: Spitfire MkI/II FEATURES:

    • Lightweight, powerful and maneuverable.
    • As with every A2A aircraft, it is gorgeously constructed, inside and out, down to the last rivet.
    • Designed and built to be flown "By The Book".
    • Custom Cockpit Systems and Gauges.
    • Visual Real-Time Load Manager, with the ability to load fuel and stores in real-time.
    • Naturally animated pilot.
    • 3D Lights 'M' (built directly into the model) with under-wing landing light than can be turned on, deployed, and retracted and fully functional recognition lights.
    • Pure3D Instrumentation now with natural 3D appearance with exceptional performance.
    • Sound engineered by A2A sound professionals.
    • Oil pressure system models oil viscosity (oil thickness).
    • Authentically modeled pneumatic system.
    • In cockpit pilot's map for handy in-flight navigation.
    • Auto-Mixture that actually performs as intended. Now you can set for “auto-rich” or "auto-lean" and the aircraft fuel-to-air ratio will be automatically determined and set by the carburetor based upon various factors, such as altitude.
    • Three different models, Mk Ia, Mk IIa (machine guns), and Mk IIb (cannons).
    • Internal Supercharger modeled with accurate behavior.
    • Fuel delivery system simulated.
    • All models include A2A specialized materials with authentic metal.
    • Pilot's Notes pop-up 2D panel keeps important information easily available.

    Quelle

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    Echt lecker das Ding. Ich glaube, ich spar auf nen neuen Rechner und steige mit auf den FSX..... :hurra: :hurra: :hurra: