Beiträge von SirTipf

    FSFX Packages hatte bereits angekündigt das sie ein neues Produkt vorstellen wollen und wie bereits vermutet handelt es sich um ein Kamera Tool.


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    Sieht durchaus interessant aus. Release dann irgendwann Frühjahr 2017 und eine Alpha-Version gibt es bereits davor, da sie User Feedback haben wollen.


    (Direkt ein Edit hinterher: das Video wurde auf Privat gestellt)

    Gestern gab es ein kleines Update:

    Zitat

    Update date: 14-Jun-2016 4:43 PM

    • Added several new hard points (Engines, Water, Lavatory and Refuel) in the Airplane Configuration Editor, to be used with future versions.
    • Compatibility with multiple and 3rd party Avatar
    • Fixed an error when disabling the Avatar from the P3D General Settings
    • Fixed a problem with some 3rd party airports using SODE jetways not animating correctly.
    • Fixed a problem of missing vehicles when pre-selecting a GSX gate in-flight

    Aerosoft hat echt ambitionierte Beta-Tester! :whistling:




    Hallo,
    die sieht soweit so gut aus. In unserem Beta Test wird GSX leider nicht mit einbezogen da wir dieses Produkt nicht vertreiben etc
    Die sieht soweit gut aus nur der Couatl Eintrag sieht etwas komisch aus.

    Hab mir die Scenery mal geholt, sieht echt gut aus und selbst bei momentan schlechtem Wetter über 30 Frames im Aerosoft Airbus :) hoffen wir mal das sie die Jetways schnell nachliefern :rolleyes:

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    There's no fps impact, and no VAS impact, the memory handling for these objects is entirely custom. We create the Tower only you are in Avatar mode and only when you are *very* close to it. When you return to your plane and/or you move the Avatar away from the Tower, is entirely discarded from memory so, all your VAS is entirely reclaimed. This for the actual 3d object, which is the only thing that could take VAS away from the sim. The custom collision system, all the sounds, are handled entirely by Couatl, which has its own separate VAS.

    Version 1.3.1 released: http://www.fsdeveloper.com/for…eased.430590/#post-737801
    http://sode.12bpilot.ch/?p=516
    :love::thumbup::thumbup:



    This version fixes a couple of minor bugs, including the one where the last SimObject of a group is not displayed in the text-menu. Also, some internal changes were made on the Jetway swapping algorithm to make the model swapping barely noticable to the end user.
    Moreover, this version is the first public release that includes the initial version of the application programming interface API for GSX. Thanks to this API, GSX is able to communicate with SODE. This enables GSX to control SODE compliant jetways through their GSX menu or automatic routines. SODE in turn benefits from the large aircraft door database of GSX! SODE receives door data from GSX and can use them to position the jetway. You’ll be able to try all this out once GSX is updated.
    For users without GSX, I have added an own door database of aircraft exits. In other words, you are not anymore required to edit aircraft.cfg files, SODE will use its own database and falls back to the aircraft.cfg if the aircraft is not (yet) supported by the custom database. This database is meant to be extended for future versions, so if your aircraft is not on the list, make a post in the forum.
    The database file resides in C:\ProgramData\12bPilot\SODE\AircraftExits.ini if you want to have a look. The entries are in the same format as in the aircraft.cfg.

    • Realistic photoreal ground poly (2048 K textures)
    • Complete AFCAD
    • 3D PAPI Lights
    • 3D border taxi lights
    • 3D vegetation and grass between taxiways
    • New parking included
    • Three modeled terminals (some with internals)
    • Jet ways animated with SODE v1.3
    • Static aircraft UPS B767, Iberia A300 x5, Pronair B747, Air Nostrum CRJ 200
    • Cessna citation hangar
    • Air Nostrum Hangars
    • AVIALSA Station
    • United Nations Base
    • Old terminal (located at south of the airport)
    • Taxiways signs
    • Custom 3d runways and ALS lights
    • Reflective windows
    • Baked terminal shadows and custom no baked for other buildings
    • Modeled VOR, ILS
    • Full night textures and ramp illuminations
    • Detailed vehicles
    • Custom surroundings areas including detailed autogen
    • 3D persons in terminal
    • Many animations
    • Road generic traffic on surrounding areas
    • Valencia port

    Lässt sich halt nicht vermeiden mal einen Regler zu verschieben wenn du das mit Bastelei bezeichnest. Ich habe nix wirklich verändert in der .cfg, warum auch ist ja nicht nötig.
    Prepar3d V3 läuft nicht nur, es rennt. Ich wüsste gerne wo dein Problem liegt, dass du dich über etwas aufregst was du nich hast @Frank 12P

    Geil, war ja schwer zu bemerken das alle ohne AES funktionierende Jetways haben wollen. 5 Post über SODE, 10 Post dann schon über normale Jetways.
    War aber auch da schon klar, dass die Jetways nur mit AES funktionieren, kein Mod hat das Thema auch nur angesprochen und alle Fragen zu dem Thema wurden ignoriert.


    Wenigstens haben sie diesmal die Bilder erst kurz vor dem Release gezeigt, damit sie nix mehr anpassen müssen :P