Hallo miteinander, mal ne frage.
Im UK airspace wird strikt die Regel durchgesetzt, dass du bei einer RVR, die unter dem Minimum fuer den Instrumentenanflug liegt, maximal den Anflug bis zum FAF/Outer Marker, aber auf keinen Fall tiefer als 1000' AGL fortsetzen darfst. Wie sieht
1. Die Rechtslage in Deutschland
2. Die Phraseologie die vom ATC benutzt wuerde in Deutschland aus?
Als Guidance gebe ich hier mal ein Beispiel, was ich vor einiger Zeit in Guernsey hoerte.
Callsigns anonymisiert
Lotse:
XXX, you are advised that the current RVR/visibility is 200 metres which is below the absolute minimum for a ILS approach to runway 09. What are your intentions?”
Pilot:
XXX, We are autopilot certified and wish to try an approach...
Lotse
XXX, if you continue the approach and descend below 1000 ft above aerodrome level, it is believed that you will be contravening UK legislation and I shall be required to report the facts, acknowledge.”
Pilot: XXX, that is understood, however we are compelled to land.
Lotse:
”XXX, roger, there is no known traffic to affect you making a ILS approach to runway 09.
Pilot: Going for the approach.