KuMi am 20.07.2011 - TNCB

  • Tja, es ist Sommer, die Kinder haben Ferien, und die meisten brauchen ein Urlaub. Und was ist denn schöner um dass zu Feiern in die Karib.


    Mann kann fahren mit ein Schiff, Camping oder Fliegen.


    Wie weit geht es:





    Es geht nach:

    BONEIRE


    Papiaments für BONAIRE


    80px-Blason_de_Bonaire_%28Antilles_n%C3%A9erlandaises%29.svg.png


    125px-Flag_of_Bonaire.svg.png


    Flamingo_Airport.jpg



    Geschichte: (Hollandisch)


    De eerste luchthaven van Bonaire was een eenvoudige landingsbaan en lag in Tra’i Montaña (vlakbij Subi Blanku) in het midden van het eiland en liep dwars over en door de huidige autoweg tussen Kralendijk en Rincon. Het begrip "luchthaven" was een te mooie uitdrukking voor de toen gebouwde faciliteiten. Het was niets meer en niets minder dan slechts één landingsbaan met afdakje. Toch was deze plek het bescheiden begin van de luchtvaart op het eiland in 1936. De eerste werkzaamheden voor de bouw van deze vliegveld begonnen op 23 september 1935. Oorspronkelijk zou men een langere landingsbaan maken maar het bleek onmogelijk om het langer dan 475 meter te maken want het oostelijke deel van het terrein was erg laag. Een deel van het gebied moest worden bewerkt, en wel juist daar waar het vliegtuig de grond zou raken bij het landen en waar het op zou stijgen. Dit gebied besloeg ruim 100 meter van de landingsbaan dat moest worden verhard met een samenstelling van zand en natuurstenen. Op 9 mei 1936 voerde de West-Indisch Bedrijf der KLM een eerste proefvlucht uit met een vlucht vanaf Curaçao. Voor deze vlucht werd gekozen voor de Oriol, een zustervliegtuig van de Snip. Omdat deze proefvlucht succesvol was (èn een historisch moment), werd op 31 mei 1936 van datzelfde jaar de eerste lijnvlucht gemaakt. Na deze tijd kwam de Tweede Wereldoorlog. In de tweede helft van 1943 kwamen Amerikaanse soldaten op Bonaire aan. Tijdens hun aanwezigheid bleek een verhuizing van het vliegveld noodzakelijk en hun commandant stond toe dat er een nieuwe luchthaven werd aangelegd. Ten tijde van de aanwezigheid van het Amerikaanse legerwerd in december 1943 begonnen met de aanleg van een nieuwe landingsbaan op de plek waar momenteel de huidige luchthaven ligt en in 1945 werd de nieuwe luchthaven geopend met de naam Flamingo Airport'. Dit was een vooruitgang. Er kwam een kleine luchthavengebouw in de vorm van een huisje dat geschikt was voor de verwerking van het aantal passagiers in die tijd. De constructiewerkzaamheden voor de vernieuwing van de baan begonnen eind 1953 en waren voltooid in 1955. De landingsbaan werd verschillende keren verlengd. In 1960 was de lengte 1430 meter en breedte 30 meter. Verschillende belanghebbende partijen drongen aan om de baan verder te verlengen zodat rechtstreekse chartervluchten vanuit de USA mogelijk zouden zijn. In 1964 werd de lijndienst tussen Bonaire en Curaçao van het West-Indisch Bedrijf, toen dat van naam veranderde, overgenomen door de Antilliaanse Luchtvaart Maatschappij die vanaf toen tussen Bonaire en Curaçao ging vliegen. In 1970 werd de baan verlengd tot 1750 meter zodat vliegtuigen als de DC9 te kunnen ontvangen. In die jaren werden vooral toestellen als de DC8 of Boeing 707 gebruikt voor het vervoer van toeristen uit de USA. Het kleine luchthavengebouw werd uitgebreid met een terrasje waar de bagage afgeleverd kon worden. Dit luchthavengebouw was tot midden 1976 in gebruik en het ligt ten westen van het huidige luchthavengebouw. Het is tegenwoordig het hoofdkwartier van de luchthavenbrandweer. In 1976 kon ook de nieuwe terminal in gebruik worden genomen. Onder druk van de toeristenindustrie werd de landingsbaan in 1980 nogmaals vergroot tot 2400 m lang en 45 meter breed en op 19 december 1980 vond de eerste vlucht tussen Miami en Bonaire plaats en ging ook de ALM Antillean Airlines een aantal jaren een lijndienst tussen Bonaire en Atlanta onderhouden met een McDonnell Douglas MD-80. Op 20 april 1991 begon de KLM Royal Dutch Airlines vanaf Amsterdam een lijndienst naar Bonaire waarbij een tussenlanding werd gemaakt in Caracas. Dit was de eerste lijndienst uit Europa. Deze lijndienst werd eerst met een DC-10 gevlogen maar vanaf 1995 met een Boeing 747-300. In 1993 startte ook Martinair een lijndienst naar het eiland. In 1999 startte Sobelair ook een lijndienst naar Bonaire. Tenslotte werd in 2000 de baan verlengd tot de huidige lengte van 2880 meter en een breedre van 45 meter. Hierdoor konden er ook meer intercontinentale vluchten uit Europa ontvangen worden. De KLM stopte met het maken van tussenstops onderweg naar het eiland en startte in 2000 een rechtstreekse lijndienst vanaf Schiphol, vervolgens doorvliegend naar Lima in Peru en Quito en Guayaquil in Ecuador. Behalve voor het vervoeren van passagiers naar Bonaire worden de tussenstops ook gebruikt om brandstof te tanken.
    Quelle: Wikipedia.


    1236172502_13.jpg


    Es ist (quelle Wikipedia Deutsch) :Neben regionalen Verbindungen und einigen Strecken nach Nordamerika gibt es derzeit (Februar 2011) nur Langstreckenverbindungen mit KLM und Arkefly nach Amsterdam.


    1236172503_5.jpg



    Und denn die Scenery: FS9 und FSX: Payware: Simmarket Tropical Sim


    Freeware: Flightsim.com


    Viel Spass in die Niederlandische Gemeinde.
    Und für allen die im Urlaub gehen, komm Gut und Ausgeruhet zurück.

  • Ja, wohl milisek.


    Wenn mein Dienst so bleibt wie er ist, kann ich erst gegen 20.00 weg, vielleicht sogar erst 20.30. Aber vielleicht ändert sich da noch was. Die wochen danach ist erstmal
    Pause. :wacko:

  • Werde wohl auch von Europa aus kommen, diesmal definitiv

    Grüße
    Simon
    Staatlich geprüfter Sterbensverzögerer


    "Z kommt relativ weit am Ende im Alphabet ......" - Goof 28.März 2020

    "Auch wenn Angela gesagt hat, wir sollen Menschenmassen vermeiden, habe ich mir gerade einen AUFLAUF gemacht"- Mats 28.März 2020

  • Hi Kumis!


    Das las ich eben zufällig im Forum: Next Wednesday to TNCB? Landing time 20z? I will try to be there


    Gepostet hat das der TWR von gestern. Wenn Ihr den nicht wollt, dann blockt im Scheduling die Position möglichst bald.

  • Glückwunsch Hans.


    Mal gucken wie das Wetter nächste Woche wird. Wenn schlecht dann wird es wohl was aus Europa. :)

  • 9ter ....
    sehr schönes Ziel, Hans. Dann wollen wir mal die Badehose einpacken und von EDDK, EDDL oder EDDF dahin düsen :thumbup: :beer:


    Hans: bestellst du noch ATC ?!
    evt hier bei ARUBA:
    Callsign Badge Position Name E-mail
    Division HQ
    AW-DIR Director Ralph Hoek aw-dir@ivao.aero
    AW-ADIR Assistant Director Hubert Croes aw-adir@ivao.aero
    Operations Coordinators
    AW-SOC Special Operations Coordinator Moises Dumfries aw-soc@ivao.aero
    AW-FOC Flight Operations Coordinator Ralph Hoek aw-foc@ivao.aero
    AW-FOAC Flight Operations Assistant Coordinator *** Vacant ***
    AW-AOC ATC Operations Coordinator Moises Dumfries aw-aoc@ivao.aero
    AW-AOAC ATC Operations Assistant Coordinator *** Vacant ***


    oder hier bei NL ANTILLES:
    Callsign Badge Position Name E-mail
    Division HQ
    AN-DIR Director Angel van Delden an-dir@ivao.aero
    AN-ADIR Assistant Director Martin Vogl an-adir@ivao.aero
    Operations Coordinators
    AN-SOC Special Operations Coordinator Patrik Busch an-soc@ivao.aero
    Note: Out of office till middle of august.
    AN-SOAC Special Operations Assistant Coordinator *** Vacant ***
    AN-FOC Flight Operations Coordinator Knut Krueger an-foc@ivao.aero
    AN-FOAC Flight Operations Assistant Coordinator *** Vacant ***
    AN-AOC ATC Operations Coordinator Rico Allee an-aoc@ivao.aero
    Note: Limited Availability Till 01/05/2011
    AN-AOAC ATC Operations Assistant Coordinator *** Vacant ***