Beiträge von Miguel

    So, Plan steht. RoyalToto: ab ENDEL oder AVITO können wir zusammen fliegen:

    So, jetzt nochmal ganz offiziell nach gefühlten 20t Getränke und 30.000 Lamingongs ein riesengrosses Dankeschön an RoyalToto: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail:
    Die Afrikaner haben auch schon geantwortet :


    Miguel,


    You are always welcome in the South African skies!


    Our local online IFR evenings are on Thursdays from 1900z where we 'guarantee' ATC service at various airports, as indicated by our theme for that evening.


    Unfortunately, as your event is on a Wednesday, we can therefor not guarantee full service, but I'm sure there will be at least one or two of our controllers who will do their level best to assist.


    Even if we cannot assist, please enjoy your event & maybe join us for one of our future online evenings - we may even let you select the destination airport (with prior arrangement, of course)!


    Thanks

    Hat wieder richtig Spass gemacht, ich mag diese alten Kiste und sie bringen Glück! Ok, die Argentinier sind erstmal raus, das ist bestimmt der spanische Einfluß :S
    Mal sehen, was die Afrikaner so drauf haben oder will gleich einer von Euch?

    Es geht nach Afrika : ICAO: FAKN , IATA:MQP


    pestana-kruger-dusk550a.jpg


    Liebe Gemeinde des all mittwochabendlichen Fliegens….
    Da unser lieber Miguel heute Große und vor allem Schwere Einkaufstüten voll mit Aperol schleppen muss und somit nur mal eben zwischen „on time arrival“ und versteinernden Blicken ein Ziel posten musste, greife ich Ihm mal ein wenig unter die Arme.


    Fly-to-Kruger-sm.gif


    Wie Miguel schon geschrieben hat, geht es nach
    FAKN - Kruger Mpumalanga International Airport
    Ein Flughafen am Südwestlichen Rand des „Krueger National Parks“ im Land „Süd-Afrika“, ca 250KM östlich von Pretoria. Der Platz befindet sich auf einem Hochplateau auf 2829ft Höhe und hat als Zeit UTC+2. Sonnenuntergang is um 15:31z und das bedeutet eine Nachtlandung für die KuMipiloten.


    Als Anfluege gibt es (Charts als Link unter den Anflügen):
    Ein ILS auf die 05
    Ein NDB/DME auf die 05 und ein
    NDB auf die 23


    Dann auch gleich die anderen Karten:
    Aerodrome layoutund Aerodrome Ground Movement Chart


    Dann mal ein wenig Info von einer mir sehr bekannten (richtig geilen) Airline zur Fliegerei über Afrika:


    WEATHER
    Weather is strongly influenced by the Inter Tropical Front (ITF) in the Inter Tropical Convergency Zone (ITCZ).
    Most northerly ITF position over land is approx. N 20º in August, and the most southerly position in West Africa
    is N 10º - N 5º in February. Over East and Southern Africa, the ITF’s most southerly position is S 10º - S 20º.
    The ITF is associated with heavy CB activity and, at West African coastal aerodromes in winter (with northerly
    winds), reduced VIS caused by Sahara dust.


    ROUTE ORIENTATION AND FL
    Most routes used by European operators run north - south, and these often converge at a narrow angle.
    Consequently, the semi-circular cruising level system, more efficient in an east-west system, may cause level
    changes in relation to (minor) course changes. However, in some cases authorities prescribed fixed levels on
    certain routes, regardless of ATS route tracks.
    Note that aircraft on almost opposite tracks (e.g. 190 and 350º) could be on the same level.


    UNRELIABLE POWER SUPPLY
    Navaids and airport lighting are liable to sudden malfunction, without Notam or information via ATC.
    These failures are often caused by unreliable electrical power supply.
    Especially during periods of rainfall power surges or total failures occur in the local municipal supply system,
    being the primary power source for navaids and airport lighting


    UPPER & LOWER AIRSPACE
    Where countries instated separate Upper and Lower airspace, FL245 is the dividing level. Exceptions: Uganda FL145, and Rep. of South Africa FL200.


    Crews are reminded that identification by means of TCAS might be poor and it is advised to switch on all fixed lights, even as the logo lights during flights overhead Africa. Also blind position reports on 123.450 are common use and are advised.


    FSX : siehe Flusinews.de
    FS9: flightsim.com



    So, das sollte erst mal reichen.

    Die Argentinier haben bis Dato nicht auf meine mail reagiert. Von daher ist hauseigenes ATC natürlich sehr willkommen!
    Als Routenvorschlag hätte ich noch Rio oder Sao Paulo oder Buenos Aires. Ich hab das Merge noch nicht hinbekommen, bleibe aber dran. Nur meine Planung hat sich verändert, komme mit DC3 aus SCCI , EET1h30 .

    gibt es denn ein 747sp modell was fsx nativ ist?


    Jepp. jibbet hier : http://library.avsim.net/download.php?DLID=101608 und bei POSKY(ob das fsx-nativ ist, weiss ich nicht) :thumbup: ...
    Maik: kannst du mir das grob bestätigen : den Panelordner meines Wunschpanels in das Verzeichnis meines neuen Fliegers zu kopieren. Muss ich dann noch was beachten?Bzw. welche anpassungen muss ich noch machen, spez. hier ... Thanks!


    S Rütli hätt ich schon mal fertig :