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PMDG 737NGX

  • Maik
  • 17. April 2010 um 15:01
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    • 31. Januar 2011 um 20:41
    • #301
    Zitat von Basti

    Die 737NG ist auch besser als die 747. Schon alleine der Fuelburn der 747 ist ja fast 10% höher als real. Da kann man seinen Plan noch so oft in FOC rechnen. Man kriegt trotzdem nen Fuel Insuff :D

    Keine Sorge Bast, der Fuelburn bei der PMDG 737 ist auch zu hoch..... Denke da liegt man mit den 10% auch ganz gut, fällt auf den kürzeren Strecken wohl nicht so auf.

    Holger

  • Nikolaus
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    Nikolaus
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    SEA
    • 31. Januar 2011 um 20:49
    • #302
    Zitat von The Big Lebowski


    Da gibt es in der realen Flieger von Maschine zu Maschine. Wie groß aber die jeweilige Ablage ist, kann ich nicht sagen.
    Mein Vater hat mir beispielsweise von der F 84 und der F 104 erzählt, daß es da performanceseitig schon merkbare Unterschiede gab. Sei es im Fuel- Flow oder bei Geschwindigkeiten bei verschiedenen Power- Settings.......
    So kann ich mir dann auch Unterschiede bei den Airlinern vorstellen.


    Is aber bei allen so. Allein da jeder Flieger ein Unterschiedliches DOW hat. Mal hat man diese Version des Teils verbaut, mal die andere. Hier sinds 100% im Hydrauliksystem, da nurnoch 95%. Ausserdem ist die Lacke bei jedem Flieger anders, auch wenn sie augenscheinlich die selbe ist. Flugzeuge in real unterscheiden sich grundliegend von Flugzeugen im Flusi, das ist nun mal so.

    FFM-Management.png

    Vossi: »Och nö, n Ground - i mog ned mit dem ren!« Basti: »Mach doch No Voice, No Keyboard - und Abfahrt!«

    » Ein abgefackter russische Freewareplatz - oder wieder der Berliner sagt: Tegel, wa? «

    - Matthias D., Kind der Mauer

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    FL390
    • 31. Januar 2011 um 21:33
    • #303

    Was ich noch vergaß.....

    Die IFLY schluckt auch zu viel Saft, ähnlich wie die PMDG 737. Man mag es ja garnicht glauben, aber den glaubwürdigsten Fuelburn hat noch die Wilco 737CL, so zumindest ein AB CPT, der früher beide (CL und NG) im Wechsel geflogen ist.

    Holger

  • Basti
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    • 31. Januar 2011 um 21:34
    • #304

    Ganz davon abgesehen, dass bei der Zuladung auch geschummelt wird. 12kg Gepäck bei einem Ferienbomber nach Mallotze sind doch ein Witz.

    Intel i9 13900K@6GHz | RTX 4090 | 32GB DDR5 | Custom Loop

  • The Big Lebowski
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    • 31. Januar 2011 um 21:46
    • #305
    Zitat von Nikolaus

    Flugzeuge in real unterscheiden sich grundliegend von Flugzeugen im Flusi, das ist nun mal so.


    Deswegen redet ja auch niemand von den mutigen Männern in ihren stolzen Simulatoren..... :aetsch: :rofl: :ironie:

    "When my time on Earth is gone, and my activities here are past, I want they bury me upside down, and my critics can kiss my ass."Bob Knight


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  • Basti
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    • 31. Januar 2011 um 21:50
    • #306

    :thumbup:

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  • ATControl
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    • 24. Februar 2011 um 15:26
    • #307

    Bevor der Thread hier verstaubt ...
    Es gibt was neues bei Facebook
    Die PMDG mit einem Airport von ORBX und der neuen Engine wo sich die Menschen am Flieger bewegen !


    http://www.facebook.com/video/video.php?v=1802061981788

    Gruss
    Dennis

  • Maik
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    • 24. Februar 2011 um 16:00
    • Offizieller Beitrag
    • #308

    Die Roboter :D

    Sieht schon lustig aus

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  • Markus
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    • 24. Februar 2011 um 16:17
    • #309

    Na ja viel zu sehen ist da ja nicht.

    American-Airlines-1.jpg

    Gruß
    Markus

  • FlyWei
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    • 24. Februar 2011 um 17:00
    • #310

    Aber cool wie die Koffer aufs Band geladen werden und in den Flieger fahren, das sieht schon nicht schlecht aus.

    mfg
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  • Markus
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    • 24. Februar 2011 um 17:32
    • #311

    Das sieht in der Tat toll aus, aber von der 737 ist leider nicht viel zu sehen. Das meinte ich vorhin.

    American-Airlines-1.jpg

    Gruß
    Markus

  • Basti
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    • 24. Februar 2011 um 17:52
    • #312

    Cool.

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  • FlyWei
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    • 4. März 2011 um 23:00
    • #313

    Auf Facebook gibt es ein paar neue Bilder von der NGX in der neu erschienen SFO Szenarie. Sieht klasse aus. :)

    Was ich mich nur frage ist, ob es nur die 800er Version geben wird, sie ist die einzige die man immer sieht.

    mfg
    Günter

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  • Markus
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    • 4. März 2011 um 23:34
    • #314

    Hmm also ich mein die würden wieder die komplette Serie abdecken also 600-900. Ist aber echt ne gute Frage... Mal im Forum bei denen schauen.

    American-Airlines-1.jpg

    Gruß
    Markus

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    • 4. März 2011 um 23:44
    • #315

    Wenn die ein BBJ- Paket dazulegen würden, wäre das eine nette Sache. Wie seinerzeit bei der Ariane..... :love:

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  • Maik
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    • 31. März 2011 um 15:29
    • Offizieller Beitrag
    • #316
    Zitat

    Captains-

    As you have no doubt noticed, we have slowed the tempo of what can best be described as: "PMDG 737NGX Show and Tell" during the first part of 2011...

    This is a deliberate decision in part because we are so darn busy with wrap-up, and also in part because we decided to play our cards a bit closer to the vest in order to roll out some really stunning finish details right before we tell you that you can pick up your new PMDG 737NGX and launch off on your first post-delivery flight.

    I thought I'd give you a short update on what exactly we are doing as we wrap the PMDG 737NGX up for release.

    STATUS OF THE AIRPLANE:
    =======================
    At this point, I think it is safe to say that from an aircraft functionality standpoint, the NGX is largely finished. The list of outstanding items to be added and/or completed has shrunk dramatically during the past few weeks and we are seeing developer time shifting away from pure "development" and more toward the kinds of activities that get the product ready for release. These activities include validation of logic, tuning of predictive methods, optimization for drawing routines, documentation of features, etc...

    Over the past few days, you have actually started hearing members of the team talk openly about release schedules- which is something that we really don't talk much about until very near the end of the cycle.

    So- we aren't quite finished yet- but the airplane is looking more and more polished every day- and the outcome is simply spectacular.


    SO, WHEN WILL IT RELEASE?
    ==========================
    Well- as always, we aren't going to say- but I will say this: We are very close to telling you when to schedule your delivery flight!

    I recognize that our "no release date announcements" policy drives a few folks nuts- but I have to tell you that it is the only policy that allows us to produce the kind of product you will receive with the NGX. It may seem counter intuitive, but we do not operate development with a clear timeline for tasks to be accomplished. We are able to do this because the developers working on the PMDG team are responsible and dedicated to the highest quality outcome of the development work. As such, we take the time that is required to accomplish the given development task without having to worry about a promised release date that is essentially nothing more than marketing hype...

    As an example, a few months ago I dedicated WEEKS to tracing through the wiring schema on this airplane to determine the electrical source of every light-bulb on the airplane. When I started the process, I figured it would take a few days. A week at the most... It took almost two full weeks (7 day weeks, not the easy 5 day business weeks...)

    Had I been under deadline pressure based on promised release time-lines- I wouldn't have had the ability to spend the time that was necessary to get the bulb-wiring job done correctly...

    I could give you thousands of examples of exactly this type of behavior with any developer on the team.

    Our goal is really quite simple: We want to push this airplane out to you when she is ready, without excuses, and without any obvious "oh well just ignore that for now and patch it a few weeks after release" items.

    We are rabid consumers of FS products, and it drives us nuts when developers push products out that clearly weren't ready- so we are hoping to avoid the need for service pack after service pack just to make the product functional!


    WHAT ARE WE WORKING ON RIGHT NOW?
    =================================
    Well, it depends on which developer you spy on. Dr. Vaos (he hates it when I call him "Dr." in the forum, which is why I always refer to Dr. Vaos as Dr Vaos... Referring to Dr. Vaos in any other way simply wouldn't be respectful of Dr. Vaos, you know? :-p) is spending 18+ hours per day tuning/tweaking and adapting the autoflight and FMS behaviors under LNAV/VNAV. This new LNAV/VNAV model is a ground-up rewrite that is constantly being compared to output from the simulator in order to ensure its accuracy... The FMS has survived the "lets see if we can break it" tests with flying colors, and we are now doing the same for lateral and vertical predictions, magenta line drawing and aircraft performance computations.

    We cannot wait to show you the results, as this model is far more accurate to real world behaviors than anything yet produced for the FS market.

    Alex is cleaning up last minute details in the options and sim functionality areas of the FMS. He is currently working through the methods used to load and unload the airplane in order to have them correctly handle a variety of options and functions to make your flight planning life a little easier...

    Vin is heavily engaged in optimization, working in conjunction with Michael and Alex to squeeze greater and greater performance out of the airplane. To give you an idea how optimization is going, we have improved FPS in the airplane 30% just this week alone. That isn't to say that we are finished- or that we have performance where we think it should be... but the fact that we have so much development time dedicated to optimization means that we are prepping for release...

    On my end, I am going through approximately 12,000 pages of documentation on the airplane, one page at a time, validating the behavior of every light, switch, system and operation on the aircraft. For example, I have just spent two full days validating every aspect of the Ice/Rain protection systems on the airplane... This involves validating every measurable temperature, pressure, rate, operation, reversionary mode, failure, QRH procedure and failure reset mode in the Ice/Rain protection system...

    You see, we have the documentation, so we are using it to great effect. It is one thing to read the Aircraft Flight Manual and see that flipping Switch X should cause Light Y to turn on/off... It is something else entirely to compute the pressures, temperatures, rates of change and behaviors that go on in-between that switch and that light... but that is what we have done with the NGX.

    Our relationship with the folks who build this fine airplane has given us a level of insight that is hard to over-state. If we can't find answers in the engineering specs, then we consult the maintenance guides. If we don't find it there, we look at the training documents. If we still need an answer we consult the AFM... If we still can't find it, one of us is on the phone, or in the simulator verifying, documenting and proofing...

    The PMDG NGX is, hands-down the most complex system simulation of any airliner yet produced for FSX- whether you look at the detail of the airplane model, the cockpit, the behaviors of the FMS, or the way the aircraft systems are tied together into a living, breathing airplane- this simulation is unlike anything you have ever experienced in FSX.


    In addition, the airplane has nuances... Nuances that any experienced NG pilot will immediately recognize as a hallmark of completeness in the simulation we are creating...

    I am going to withhold examples so that we can show them to you instead... After all, it wouldn't be any fun to write a segment called "Nuances and Quirks of the NG Airplane" if you knew about them ahead of time, would it?!


    So- let me conclude by saying: We are darn close... not much longer...

    We appreciate your patience- we have enjoyed sharing our enthusiasm for the development of this airplane with your enthusiasm for flying it. We promise the wait will be worth your time!

    Now don't go planning any short-term vacations... You wouldn't want to miss release day!

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    • 31. März 2011 um 15:35
    • #317

    Blabliblubb.... die feiern sich mal wieder selbst :gaehn:

    Gruß, Tom

  • Markus
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    • 31. März 2011 um 18:14
    • #318

    Na ja was heißt selber feiern. Die haben bisher ihre Dinge siehe MD11 echt gut gemacht, meiner Ansicht nach gibt es im Moment keinen vergleichbaren Flieger mit solch einer Komplexität und Systemtiefe. Von daher sollten wir die einfach machen lassen. Bisher waren deren Flieger zum release immer auf einem sehr hohem Niveau und sind von mal zu mal besser geworden. Ich glaube das wissen die Jungs auch. Daher muss man diese etwas zu "nette" Art wohl hinnehmen.

    American-Airlines-1.jpg

    Gruß
    Markus

  • Maik
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    • 31. März 2011 um 18:20
    • Offizieller Beitrag
    • #319
    Zitat

    sehr hohem Niveau und sind von mal zu mal besser geworden.

    Das kann ich leider nicht unterschreiben, von der Systemtiefe okay, aber vom Außenmodel definitiv nein, genauso wenig vom Support.

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    markus
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    5. März 1981 (44)
    • 31. März 2011 um 18:49
    • #320

    Ich meinte mit meiner Aussage auch mehr die Systemtiefe.

    American-Airlines-1.jpg

    Gruß
    Markus

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    • flusifreak
    • 21. März 2016 um 16:30
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