ORBX - Belgrad LYBE

  • ORBX hat Belgrad scheinbar so gut wie fertig, inkl. CityScene :)


    https://fselite.net/news/orbx-…-airport-for-prepar3d-v4/

    Gruß, Tobias

    VATGER - Mentor FIR Langen


    "Kairo, ein genauso kaputter Flughafen wie AMS, nur mit mehr Sand..." - Magnus, 24.01.2018


    My Specs:

    Intel i7 8700K @4,8Ghz | MSI MPG Z390 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR4-3200MHz | Gigabyte AMD RX6800 Gaming OC - 16GB | be quiet! Dark Rock 4 | 250GB Samsung EVO860 SSD | 1TB Samsung EVO860 SSD | 500GB Samsung EVO 970 Plus M.2 SSD


    gen.php?img=_29_32_1&cid=1272780 gvert27-future.png

  • Hoffentlich noch Cenral V3 Tauglich. :saint:

    Grüße Frank

    Über den Wolken

    WIN 11 64 Pro, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, I7 13700K, be-quiet Loop Silent 2 WK, RTX 3090 OC, 32 GB DDR5 Kingston Fury Beast EXPO, 4x 980Pro Nvme M2, MS2020, be quiet SP11 850 Watt

  • Na da kann man ja direkt schwach werden. Super Ziel für den FSL. Freu mich drauf.

    Apropos FSL...ich sehe gerade in deiner Signatur, du nutzt den Ryzen und die 2080 in Kombination. Wie macht sich das ganze denn bei besagtem Airbus, und generell im P3D?

    Lg Philipp


    amazing-airbus-a320-c9ai2z.jpg


    "Wahrscheinlich ist mir da auf FL170 nen Komodowaran oder sowas ins Triebwerk geflogen, keine Ahnung." Matthias D., Ornithologe

  • Na da kann man ja direkt schwach werden. Super Ziel für den FSL. Freu mich drauf.

    Apropos FSL...ich sehe gerade in deiner Signatur, du nutzt den Ryzen und die 2080 in Kombination. Wie macht sich das ganze denn bei besagtem Airbus, und generell im P3D?

    Die 2080 langweilt sich ein bisschen im P3D und der Ryzen gibt alles. Habe moderate bis hohe Einstellungen und falle kaum unter 30 Frames. Bewegt sich meist um die 35 - 45 FPS. Bin mit dem gesamten System zufrieden. Mikroruckler habe ich seit dem neuen Rechner auch keine mehr.

    AMD Ryzen 7800X3D, ASUS Prime x670E, Corsair 32GB DDR5-6400, ASUS ROG STRIX 4090 OC



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  • Gruß, Tobias

    VATGER - Mentor FIR Langen


    "Kairo, ein genauso kaputter Flughafen wie AMS, nur mit mehr Sand..." - Magnus, 24.01.2018


    My Specs:

    Intel i7 8700K @4,8Ghz | MSI MPG Z390 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR4-3200MHz | Gigabyte AMD RX6800 Gaming OC - 16GB | be quiet! Dark Rock 4 | 250GB Samsung EVO860 SSD | 1TB Samsung EVO860 SSD | 500GB Samsung EVO 970 Plus M.2 SSD


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  • Download wohl auch in FTX Central 3 verfügbar

    Viele Grüße

    Klaus


    "Life is what happens to you while you're busy making other plans - John Lennon"

    "An eye for an eye will make us all blind - Gandhi"

  • War wohl noch mal als Ausnahme angedacht. Ich habe es über das neue ORBX-C 4.06 installiert. Aber klassisch in den Sim rein; nicht als addon-xml. Da brauche ich dann nicht mit den layern rumjonglieren.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Steht so auf der Produktseite, war auch angekündigt, glaube ich.
    In etwa einer Stunde kann ich's sicher sagen.;)

    Viele Grüße

    Klaus


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  • War wohl noch mal als Ausnahme angedacht. Ich habe es über das neue ORBX-C 4.06 installiert. Aber klassisch in den Sim rein; nicht als addon-xml. Da brauche ich dann nicht mit den layern rumjonglieren.


    mfg Kai

    Muss ich dann als Library Pfad den alten herkömmlichen Pfad angeben?

    Was passiert, wenn ich diese Scenery auslager? Quasi als addon.xml in den Sim einbinden.

    CPU: Intel i7 7700K @ 4500MHz | MB: ASUS MAXIMUS IX Formula | RAM: 32GB Corsair @ 3200MHz CL16-18-18-36 |
    GPU: KFA2 GTX 1080 Ti Hall of Fame | Display: Eizo FS2735 Foris | NT: 1000 Watt Enermax Revolution87+ | OS: Windows 10 x64 |

    Sim: XP12, MSFS

  • Nicht so kompliziert: du kannst bei der Installation wählen, ob du die klassische Methode (ingame, im ORBX-Ordner) oder nach der neuen Methode in einer externen Library haben möchtest. Beim letzteren kreeiert dir der Installer automatich die passende addon.xml. da ich aber immer noch meine Szenerien mit dem sceneryconfigurator sortiere, ist mir Variante 1 ganz recht. Die paar, die bei mir über addon.xml's laufen, sortieren sich selber; das kann der Configurator nicht.

    Du kannst aber auch selbst auslagern, würde ich denken.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Also ich kann bestätigen, dass man es über FTX 3 downloaden kann.

    Viele Grüße

    Klaus


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  • Der Merowinger

    Guten Morgen Kai,


    verstehe ich das so richtig Du verwendest C 4.06 wie die Version V3 ohne irgendwelche Änderungen.

    Sollte ja sonst normal laufen wenn man nichts verändert ?!

    Hatte ja V4 schon 2 x komplett Migriert und so einige Probleme. Via Image wieder auf 3 und Glücklich.


    Wenn Du V4 benutzt, hast Du die V3 noch auf der Platte oder schon deinstalliert.

    Hatte wie gesagt die C. 406 komplett fertig bekam aber keine Meldung mehr V3 zu deinstallieren.

    Grüße Frank

    Über den Wolken

    WIN 11 64 Pro, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, I7 13700K, be-quiet Loop Silent 2 WK, RTX 3090 OC, 32 GB DDR5 Kingston Fury Beast EXPO, 4x 980Pro Nvme M2, MS2020, be quiet SP11 850 Watt

  • Ich fänds auch nett, wenn (soweit vorhanden) jemand seine Erfahrungen im Zusammenspiel mit Simstarter mitteilen könnte, wobei ich im Moment

    keine Migration vorhabe und die v4 genauso wie v3 nutzen würde.

    Viele Grüße

    Klaus


    "Life is what happens to you while you're busy making other plans - John Lennon"

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  • Hallo Frank,


    Ja, V3 habe ich deinstalliert und zwar während der Installation von V4. Wie du V3 im Nachgang denstallieren kannst - keine Ahnung. Vielleicht müsstest du den V4-Installer nochmal durchlaufen lassen, aber warte mal: hatte die V3 im Windows "Apps und Features" (die Deinstallationsroutinen von Windows) nicht auch einen Eintrag für FTX Central? Ansonsten ist für ORBX Central auf jeden Fall einer drin. Das nochmal deinstallieren und neu zu installieren anfangen, dann bekommst du auch die Möglichkeit, V3 zu deinstalleren.

    Migriert habe ich nicht, außer KSUN und objectflow; die müssen raus aus den Sim in die Bibliothek rein. Ansonsten ist alles beim alten geblieben. Selbst das brandneue Belgrad habe ich klassisch in den Sim reininstalliert und via sceneryconfigurator angemeldet und einsortiert. Geht völlig problemlos. Viele Airports haben übrigens kleine Updates angezeigt; nicht nur AU sondern auch andere airports. Das habe ich aktualisieren lassen. Die Downloadrate ist sehr schnell, das haben sie gut gemacht und auch so ist V4 ganz angenehm zu handeln. Ich schließe übrigens V4 jedesmal nach Benutzung, lasse es also nicht im Hintergrund laufen (was ja machbar und empfohlen ist; bei V3 geht das eh nicht) und es schließt sich auch komplett. Keine Komponenten, die dann "heimlich" weiterlaufen wie Saturn etc.; das wurde mal woanders geschrieben, das das so wäre von - na darfst mal raten von wem, den Namen darf man hier nicht schreiben.

    Also summa summarum: jetzt ist das Tool soweit, das man es gefahrenfrei nutzen kann. Die paar Bugs, die es noch gibt, werden, zusammen mit LM noch gefixt (ist aber vielleicht schon P3Dv5 Zukunftsmusik). Hier mal das Statement von Ben:


    Hi all,


    Since releasing Orbx Central just under two weeks ago, we have been receiving valuable feedback for Central - both positive and negative.


    We are committed to listening to this feedback from you, our customers. We have not slowed down our development speed since releasing Orbx Central. In fact, we are adding more members to our team to ensure we build an incredibly stable and robust platform for installing Orbx products.


    We have been carefully reading every post in the Orbx Central Support Forum. Even if we don’t directly address your post, please be assured that we have read it and are listening to your feedback. We are striking a balance between identifying the issues that are high priority (and fixing them!), versus responding to feedback on the forum.


    We have seen some great performance improvements with Orbx Central compared to FTX Central 3. For example, the average time to download and install Innsbruck for X-Plane in FTX Central 3 is 45 minutes and the average time in Orbx Central is 27 minutes. That’s an average time saving of 18 minutes. Similarly, FTX Central 3 can install TrueEarth US Washington in 5.5 hours and Orbx Central in 3.5 hours, saving an average of two hours.


    Due to the vast differences in everyone’s simulation environment, the release was not as smooth as we had hoped for. There were some issues that did not arise during our extensive beta testing, which was conducted internally and externally.


    There are some issues we are still aware of and are working to fix. If you do experience an issue, please post a new topic in our Orbx Central Support Forum with the appropriate log file. Including the log file in your support post allows us to diagnose the issue and therefore ensure we can quickly fix the issue.



    Current known issues

    Vector Control Panel & AEC tool

    Unfortunately some issues with the Vector Control Panel slipped through the cracks during our testing process. However, we are making changes to this tool that will not only make it faster, but will resolve issues that have existed since the release of Prepar3D v3.


    We are currently going through our internal beta testing process for a new version of Vector that will resolve issues that have been identified.


    The main issue was that in some cases, the Vector Control Panel could not detect the simulator correctly. This has been resolved and will be available in the upcoming Vector update.


    Another issue is that the version of MakeRunways which is bundled with Vector could not read scenery installed using the add-on package method. We have resolved this by writing our own tool that can read both scenery installed as an add-on package, and a traditional install in the scenery.cfg. Please note that this has been the case since the add-on package was introduced with Prepar3D v3.


    Furthermore, we have improved the performance of the Vector AEC tool. In some of our tests, we’ve seen an 80% decrease in the time to scan a simulator with a mix of scenery.cfg, and add-on.xml scenery.



    Global openLC fallback texture location

    The other primary issue that will be remaining after this update is Prepar3D uses an incorrect fallback texture location for our openLC products. We will be working with Lockheed Martin to resolve this.


    When experiencing this issue, you will see autogen misplaced on top of default textures. We have identified that Prepar3D is actually locating the correct autogen files from Orbx Global BASE, but it is for some reason is reading textures from the base simulator. Here’s an example of what you might see if you are experiencing this issue where default textures are incorrectly showing with the correct openLC autogen locations.


    Until we have found a permanent solution, the workaround is simple. If you have installed Orbx Global BASE using the add-on package method (i.e., installed it into a library in Orbx Central), then you will need to install it into the simulator directory as well and therefore overwriting the default textures. This can either be done by installing Global BASE in FTX Central v3, or by clicking uninstall in Orbx Central, then installing it again in Orbx Central using v4.0.6 or above.



    More insertion point / layering choice

    Currently, if you have many packages installed using the Prepar3D add-on package system, it can be difficult to layer those packages among each other. In Central, you can choose a scenery insertion point relative to scenery.cfg entries. Future improvements will allow users to select more granular insertion points amongst add-on packages as well.



    What we have changed

    Installing into the simulator directory (all simulators)

    One of the most common requests since we released Orbx Central, is giving users the ability to install scenery into their root simulator directory as it was in FTX Central v3.


    With clicking the “install” button with Orbx Central 4.0.6, you will be given the option to install directly into the simulator directory or into an Orbx Central library. This applies to all of the simulators we support and across supported operating systems.


    mnwR_5HZBKzQ4uO22mJyHF48Tr74KqduaF2PeAqb


    There are some exceptions where you cannot choose between a library or an in-simulator install:

    • Orbx Global BASE must be installed into the simulator until we resolve the above mentioned issue with Prepar3D loading the incorrect texture.
    • Orbx KSUN Sun Valley must be installed into a library. It makes heavy use of the add-on packaging system to provide extra features.
    • Orbx ObjectFlow 2 must be installed into a library. This is installed automatically if you install a product that requires ObjectFlow.



    More details provided when migrating a product

    When we provided the “migrate to library” functionality, we did not expect people to migrate all of their products. We only provided this as a stop-gap to prevent people unnecessarily re-downloading all of their scenery when they already had it installed.


    Our stance has remained unchanged: if your scenery is working fine now, do not migrate. There are not many benefits to migrating your scenery to a library when you already have everything working. You do not have to migrate all of your products to use Orbx Central.


    As the core of this issue is miscommunication, we now show a dialog when a user clicks “migrate to library”:

    m7hKXqdbOiiKehT-2TycOHIxAw5Vd0bDkX-gHPpA



    More details provided regarding scenery ordering

    As the Prepar3D add-on packaging system is new to many of our users, so is the way to order certain types of entry in the scenery library. You can still choose your library insertion points (as before in FTX Central v3) by going to Settings -> Insertion Point. Central will then place the Orbx scenery at your assigned position (in both scenery.cfg, and with add-on packages).


    We have added an extra step to the onboarding flow explaining this.



    Unicode issues with scenery.cfg

    Some users who had non-English characters in their scenery or their PC username would experience strange issues with their scenery.cfg. We have resolved this by supporting Unicode in Orbx Central.



    Stability improvements

    There are many other bug fixes and performance improvements that we’ve made to Orbx Central since release. If you have experienced issues in the past, I’d encourage you to install Orbx Central again.


    For a full list of the changes we’ve made, please see the changelog that you can find at Settings -> Changelog.


    --------------


    Finally, we would like to stress that if your scenery is working fine now, there is no need to migrate it to a library. Orbx Central will continue to read scenery that you have installed into the simulator.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Der Merowinger

    Wow,


    das nenne ich mal eine Antwort.

    Die Objectflow denke ich wird beim deinstallieren von V3 entfernt. Deshalb muss sie in V4 wieder rein.

    Dann aber bestimmt schon als XML.


    Sind dann eigentlich die Insert Point geblieben oder müssen die neu gesetzt werden.


    Habe mir schon extra SSD zugelegt wo die Orbx Bibliothek eingerichtet ist.

    Dann wird da wohl als erstes die Objectflow landen.

    Grüße Frank

    Über den Wolken

    WIN 11 64 Pro, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, I7 13700K, be-quiet Loop Silent 2 WK, RTX 3090 OC, 32 GB DDR5 Kingston Fury Beast EXPO, 4x 980Pro Nvme M2, MS2020, be quiet SP11 850 Watt

  • Die Points müssen normalerweise neu gesetzt werden. Aber wie gesagt, weil ich den sceneryconfigurator nutze brauch ich das nicht (mehr) tun. Einmal eine ursprüngliche scenery.cfg gespeichert reicht, die kannst du immer wieder aktivieren und dann passt wieder alles.

    Und ja, objectflow wird aus dem Dokumenteordner deinstalliert und wandert in die neue Bibliothek, da hast du recht.


    mfg Kai

    Mainboard: Gigabyte Z690 UD DDR4, CPU: AlderLake I7 12700K , Grafikkarte RTX 4080, Monitor: LG ULTRAWIDE(38UC99) 3840*1600, 32 GB RAM DDR4 3200 GSkill, Windows 11 pro, MSFS

  • Der Merowinger


    Ich verwende dafür den SimStarter.

    Welches Tool verwendest du für das Verwalten der Scenery

    Grüße Frank

    Über den Wolken

    WIN 11 64 Pro, Gigabyte Z790 Aorus Elite AX, I7 13700K, be-quiet Loop Silent 2 WK, RTX 3090 OC, 32 GB DDR5 Kingston Fury Beast EXPO, 4x 980Pro Nvme M2, MS2020, be quiet SP11 850 Watt