Neuester Changelog 1.8
Updated the following time zones:
Cayman Islands - UTC-5
Updated the following time zones:
Cayman Islands - UTC-5
Updated the following locations:
Nunavut East - UTC-5 / -4 DST
Greenland - UTC-2 / -1 DST
Greenland Northeast Coast - UTC0
Fixed the following locations:
Cyprus - UTC+2 / + 3 DST
While Cyprus has the correct time zone, MSFS 2020 had the incorrect DST periods (last Sunday of March to the last Sunday of October). This should be corrected to be in line with the rest of Europe.
Redefined Australia's time zones:
Western Australia - UTC+8
Eucla - UTC+8.75
South Australia - UTC+9.5 / +10.5 DST
Northern Territory - UTC+9.5
Queensland - UTC+10
New South Wales, Victoria, and Australian Capital Territory are left untouched since they're in the correct time zones.
Improved definitions for these time zones:
Kazakstan - UTC+5
Fixed the following location:
Iran - UTC+3.5
Improved definitions for Chile:
Chile - UTC-4 / -3 DST
Corrected the following time zones:
Peru - UTC-5
The version shown in MSFS should now say 1.16.0
Corrected the following time zones.
Bermuda - UTC-4 / -3 DST
Bermuda's time zone period should follow the 2nd Sunday of March - 1st Sunday of November as observed in the real world.
No time zone fixes this time, but I bought MSFS 2024 and has been tested and working.
This addon has been compiled with the MSFS 2024 SDK. From my testing, I don't think there are any differences between how MSFS 2020 and MSFS 2024's SDK compiles the XML files, but I can verify that the fixer works on both simulators regardless of what SDK was used.
Schon Lustig das es MS seit jeher nicht in den Griff bekommt. Obwohl es so einfach scheint.
Ich dachte die Zeiten sind im MSFS2024 schon alle korrekt.
Microsoft hatte für den FS2020 im Herbst ein SU angekündigt in dem auch die Zeitzonen endlich gefixt sein sollten. Jetzt ist Mai und noch nichts passiert. Da ist wohl in den letzten 12 Monaten so einiges schief gelaufen bei Asobo/Microsoft. Ich hoffe sie haben daraus ihre Lehren gezogen.
Ich hoffe sie haben daraus ihre Lehren gezogen.
Nun ja, ein wenig Kommunikation zwischen Käufer und Verkäufer sollte schon sein. Warum ist das noch nicht gefixt worden.
Also mal ne Frage, der Mod repariert nur die lokale, angezeigte Zeit (im Sim-Menu), oder?
Für jemanden wie mich, der sich eh nur für UTC interessiert – brauch ich den Mod?
Prinzipiell ja, wie auch im FSX/ P3D und davor auch, gehen die falschen Zeitzonen auch mit falschen Sonnenständen einher. Nicht nur das Dawn und Dusk nicht passen, kann es auch sein das bei überqueren mehrerer falscher Zeitzonen, die Sonne anfängt zu „springe“. Das alles fällt eher auf weiten Langstrecken auf.
Bei mir ist die Sonne bei Longrange noch nie gesprungen.
war im
FSX und P3D das grösste Problem, darum hatte ich erst FSRealTime und dann den Timezone Fixer genutzt.
Da es ja weiterhin das Problem mit falschen Zeitzonen im MSFS gibt, müsste man wirklich mal schauen ob diese wie damals, tatsächlich nicht mehr den Sonnenlauf beeinflussen.